معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشكي تبريز

خوب است خرید مقداری آرد را همیشه در لیست خرید خانه خود جای دهید. تخممرغ منبع غنی سلنیوم، ویتامین D، B6، B12 و مواد معدنی مانند روی، آهن و مس است؛ بنابراین استفاده از آن را در لیست خرید خانه خود جدی بگیرید. تنوع گسترده ای وجود دارد و بهتر است هر روز انواع مختلف سبزیجات را بخورید.

بهترین چربی های امگا 3 مانند EPA و DHA در ماهی های چرب وجود دارند و مصرف آنها عملکرد حافظه، مغز و قلب را بهبود می بخشند. اما برای اینکه چربی مورد نیاز بدنتان تامین شود، روزانه یک قاشق سوپخوری روغن گیاهی مثل روغن زیتون همراه غذا یا سالاد مصرف کنید.

گیاهانی مانند ریحان، برگهای یک گیاه هستند؛ درحالیکه ادویهجات مانند گیاه دارچین معمولا از دانهها، پوست درختان یا ریشههای گیاه تهیه میشوند و هر دو برای طعمدادن به مواد غذایی مورد استفاده قرار میگیرند. نان، غلات، برنج و ماکارونی یک ویژگی مشترک دارند و آن هم این است که همگی از غلات تهیه شدهاند. 15 تا 20 دقیقه بعد از شستشو باید صبر کنیم تا آب آن گرفته شود. کاهش مدت زمان خرید تا فریز کردن باعث می شود تا ماده غذایی با کیفیت بهتری فریز شود. این بسته ها مناسب فریز کردن نیستند چون پوشش پلاستیکی روی آن ها بسیار نازک است و این باعث می شود تا رطوبت طبیعی ماده غذایی از بین برود.

در هنگام آلودگی هوا سبزي ها را بيشتر بصورت تازه و خام مصرف كنيد چون ويتامين هاي آن بيشتر حفظ مي شود. هرگز تخم مرغ هاي شكسته، تركدار و آلوده را نخريم. مرغ هاي بسته بندي، بهداشتي و بدون پوست خريداري كنيم. برخی از مواد مغذی ممکن است به کاهش علائم پیری کمک کنند، همچون خوراکی های ضد چروک پوست. شما معمولاً از طریق رژیم غذایی خود آنتی اکسیدان دریافت میکنید که نمونه آن چای سبز بهعنوان مواد غذایی ضد پیری است. غذاهایی که سرشار از آنتی اکسیدان هستند. چای سبز به ویژه سرشار از آنتی اکسیدانهایی به نام پلی فنول است.

با این حال، افزودن غذاهای غنی از مواد مغذی به رژیم غذایی میتواند به شما کمک کند تا با بالا رفتن سن بهترین ظاهر و احساس خود را داشته باشید. یک اونس (28 گرم) شامل 11 گرم فیبر و بخش بزرگی از مصرف توصیه شده برای منیزیم، منگنز، کلسیم و مواد مغذی دیگر است.

دیدگاهتان را بنویسید