معرفی بهترین مواد غذایی برای داشتن بدنی سالم

ناهارهای زمستانی همانطور که از اسمشان هم پیدا است، با موادی درست میشوند که معمولا در فصل پاییز و زمستان پایشان به بازار باز میشود. برای تهیه این خورش شما به گوشت گوسفندی یا گوساله، لپه، پیاز، رب گوجه فرنگی و لیمو عمانی نیاز دارید. تهرانیها برای درست کردن اشکنه از رب گوجه فرنگی نیز استفاده میکنند.

قورمه سبزی یکی دیگر از بهترین گزینههای غذا برای ناهار با خورش و برنج است که معمولاً طرفداران زیادی دارد. اگر برای درست کردن غذا وقت کافی ندارید، از طرفی هم نمیخواهید وعده ناهار را از رژیم غذاییتان حذف کنید، غذاهای نیم ساعته برای ناهار گزینههای مناسبی هستند. از طرفی غذاهای زمستانی برای این فصل مقوی هستند تا سیستم ایمنی بدن را بالا ببرند. آلو اسفناج یکی دیگر از غذاهای خوشمزه برای ناهار است که در روزهای زمستان طبخ میشود و به دلیل فواید بیشماری که دارد از بدن در برابر سرماخوردگی و آنفولانزا محافظت میکند.

در فهرست غذاهای سریع برای ناهار موادی انتخاب شدهاند که برای پخت آنها به زمان کمی نیاز داشته باشید. اگر به دنبال یک ناهار نیم ساعته و سریع هستید، کتلت مرغ میتواند گزینه مناسبی باشد. در طرز تهیه خورش آلو اسفناج هم میتوانید از مرغ استفاده کنید و هم گوشت. شامی کباب یا کتلت گوشت یک غذای محبوب و خوشمزه است که درست کردن آن بسیار ساده است.

میتوانید این غذای برنجی برای ناهار را در کنار سالاد شیرازی و یا ماست خیار آماده کنید و از طعم آن لذت ببرید. اگر حجم یک لیوان را 240 میلی لیتر در نظر بگیریم ، آنگاه ارزش غذایی یک لیوان شیر کم چرب ، با یک لیوان ماست کم چرب، با یک قوطی کبریت پنیر و با یک لیوان کشک معادل است.

دیدگاهتان را بنویسید