معرفی بهترین مواد غذایی برای داشتن بدنی سالم

شاخص هزینههای مواد غذایی در سراسر جهان در ماه گذشته ۱.۱ درصد افزایش یافت که این امر باعث شده تورم ناشی از خرید مواد غذایی به بسیاری از خانوارها لطمه بزند. این میوه سرشار از ترکیبات گلوتاتیون است که توانایی کبد را برای تصفیه سازی افزایش می دهد. میوه ها و سبزی ها، غلات سبوس دار و حبوبات مثل سیب زمینی ، نان تهیه شده از آرد سبوس دار ، ماکارونی ، لوبیا، نخود و عدس جزء کربوهیدارت های پیچیده هستند.

نان، غلات، برنج و ماکارونی یک ویژگی مشترک دارند و آن هم این است که همگی از غلات تهیه شدهاند. برای افرادی که نیاز به افزودن پروتیین به رژیم غذایی خود دارند در حالی که کالری را باید پایین نگه دارند، مناسب است. کالری خیلی بالایی دارد و به طور باور نکردنی به راحتی می تواند مقادیر زیاد آن را خورد. برخی از مطالعات نشان دادهاند که رژیم غذایی غنی از MUFA به دلیل اثرات ضد التهابی قوی این چربیهای سالم به کاهش پیری پوست کمک میکند و به همین دلیل یکی از مواد غذایی ضد پیری محسوب میشود.

غنی بودن آووکادو از منیزیم از این جهت مهم است که نخستین گزارش از درمان «افسردگی تهییجی» در سال ۱۹۲۱ منتشر شد و طی آن مشخص گردید درمان این بیماری در ۲۲۰ مورد از ۲۵۰ مورد موفقیت آمیز بوده است. بر اساس یک متا آنالیزی که در سال ۲۰۱۳ و بر اساس پنج پژوهش منتشر شده در زمینه تأثیرات مکملهای زعفران بر افسردگی به انجام رسید، مشخص شد مصرف زعفران به شکل قابل توجهی علائم افسردگی را کاهش میدهد. همچنین ماستهای پروبیوتیک نیز میتوانند بخش مهمی از رژیم غذایی شما را شکل دهند؛ اما بدانید ماستهایی که تحت فرایند گرمایی قرار میگیرند، مفید نیستند؛ چرا که ماست حرارت دیده باکتریهای مفیدش را از دست داده است.

بادام نوعی آجیل است و پیش از این هم در بخش بررسی خواص بادام در سلامت نمناک آنها پر از ویتامین E، آنتی اکسیدان ها، منیزیم و فیبر هستند. در این بخش از سلامت تغذیه در نمناک 50 خوراکی سالم وجود دارند. جو به طور باور نکردنی سالم است. چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان است که میتواند به مبارزه با رادیکالهای آزاد در بدن کمک کند و از خوراکی های ضد چروک پوست محسوب شود. سیر یکی از منابع غنی آنتی اکسیدان یا همان سلاح اصلی بدن برای مبارزه با بیماری هاست.

دیدگاهتان را بنویسید