معرفی بهترین مواد غذایی برای داشتن بدنی سالم

پرتقال به خاطر محتوای ویتامین C اش شناخته شده است.هم چنین آن ها غنی از فیبر، آنتی اکسیدان ها هستند و مزه بسیار باور نکردنی دارند. سیر یکی از منابع غنی آنتی اکسیدان یا همان سلاح اصلی بدن برای مبارزه با بیماری هاست. اثرات ضد التهابی و آنتی اکسیدانی اسیدهای چرب امگا ۳ موجود در گردو سبب بهبود تفکر و حافظه میشود. خوردن پروتئین همچنین باعث بهبود زخم می شود. ته چین مرغ را می توانید در وعده نهار – شام – سرو کنید . از خرید مواد غذایی مثل آب میوه، آب زرشک، ساندویچ، دل و جگر و امثال آن ها که توسط فروشنده های دوره گرد عرضه می شوند خودداری کنیم.

بعد از باز کردن یک اپ خرید غذا، از مشاهده طیف گستردهای از انواع غذاها شگفت زده خواهید شد. گوشت قرمز و ماکیان خام میتواند حاوی انواع باکتریها و عوامل بیماریزا باشد که پیش از پخت میتواند قابل انتقال به انسان و برای او خطرناک باشد. در ادامه یک لیست متنوع از انواع ناهار جدید که شاید تا پیش از این در منوی ناهار روزانه شما جایی نداشتند را آوردهایم.

اگر از آن دسته افرادی هستید که زمان لازم برای درست کردن غذاهای خورشتی و طولانی مدت را ندارید به شما چند غذای سریع را پیشنهاد میکنم. برای تهیه این غذای خوشمزه این مقدار زیره را با مقدار پیمانههای مورد نظر برنج به همراه آب، روغن و نمک میگذاریم تا بپزد. درون تابه مناسب روغن ریخته و کلمهای خرد شده را به تابه منتقل میکنیم و تفت میدهیم تا آب کلمها گرفته شود وحجم آنها نیز کمتر شود. برای ابتدای کار پیاز سیر را تفت داده و گوشت چرخ کرده را به آن اضافه میکنیم. سپس به صورت جدا گوشت چرخ کرده را به همراه پیاز رنده شده کاملاً مخلوط کنید.

خلال بادام و گردوهای خورد شده را به گوشت اضافه کرده و کشمش شسته شده را داخل گوشت و پیاز بریزید. گوشت چرخ کرده را به آن اضافه کنید و خوب آن ها را مخلوط کنید. فطایر یک غذای عربی و لبنانی است که داخل خمیر آن را با مواد مختلفی میتوانید پر کنید. برای تهیه این غذای خوشمزه و خاص نیاز به کلم پیچ متوسط به همراه سبزیجات معطر از جمله سبزی خشک شده ترخان، ریحان، شوید و تره است. برای تهیه این پیتزای خوشمزه و ساده به موادی چون سیر، پیاز، قارچ، گوشت چرخ کرده و پنیر پیتزا مورد نیاز است.

دکتر یوماندو در همین رابطه پیشنهاد میکند روزانه یک چهارم یک فنجان آجیل (و نه بیشتر) را به عنوان میان وعده مصرف کرده و یا به سالاد خود بیافزایید. اگر به دنبال یک غذای نونی برای ناهار زمستانی هستید، پیشنهاد میکنیم این بار کله پارچه را امتحان کنید. در نخستین مرحله، کلم پیچ را شسته و خرد میکنیم. کلم قمری را هم میتوانید همانند خلالکردن سیبزمینی برای سرخ کردن خرد کند.

دیدگاهتان را بنویسید