ناهار چی بپزم ؟

بعد از مقداری تفت دادن به قابلمه مقداری زردچوبه اضافه کنید و مواد را هم بزنید و با یکدیگر تفت دهید. تفت دادن را تا زمانی که رنگ سبزیها تیره شود و آب آنها تبخیر شود ادامه دهید. البته بسته به محل زندگی و نوع ماهی میتوانید مواد داخل آن را تغییر دهید.

چه غذایی برای مهمانی امروز مناسبتر است و همه افراد از خوردن آن لذت میبرند؟ اگر به استان خوزستان سفر کردید، از غذاهای آنها نوش جان کنید و لذت ببرید. آجیل و دانهها انرژی طولانی مدتی را فراهم میکنند زیرا سرشار از چربیهای سالم، پروتئین، فیبر، ویتامینها و مواد معدنی هستند.

تغذیه سالم، نیازمند برنامهریزی و هدفگذاری برای مصرف متنوع گروه های مختلف غذایی است. پس بهتر است لپهها را چند ساعت در آب بخیسانید و چند بار هم آب آنها را عوض کنید. برنج را که با نمک از چند ساعت قبل خیس کردهایم، میشوییم تا نمک اضافی آن برود و آن را در قابلمه آب جوش میریزیم و کمی نمک میزنیم و میگذاریم بپزد تا برای آبکشکردن آماده شود.

بعد از اینکه پیازها نرم و طلایی شدند، به قابلمه شنبلیله و گشنیز خرد شده را اضافه کنید و مواد را هم بزنید و با یکدیگر تفت دهید. ماهی و میگو از پروتئینهایی هستند که لازم است هفتهای یک بار در برنامه غذایی خود قرار دهید. بادام زمینی (legumes فنی، نه آجیل) به طور باور نکردنی خوش مزه و پر از مواد مغذی و آنتی اکسیدان ها هستند. برای طرز تهیه ماهی شکم پر به صورت کامل و با نکات طلائی بر روی لینک کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید