نکات مورد توجه در مورد مواد غذایی

سپس پیاز را پوست بگیرید و بشویید و آن را به وسیله یک چاقوی تیز به چهار قسمت تقسیم کنید و در داخل قابلمه آب جوش بگذارید. در ابتدای کار برنج را شسته و در مقدار مناسبی آب آن را خیس میکنیم. نارنجی یا زرد: مقدار شاخص موردارزیابی متوسط است. برعکس اگر تصمیم داریم که مثلا فیبر بیشتری مصرف کنیم، بهتر است به خوراکیهایی روی بیاوریم که برای شاخص فیبر درصد ارزش روزانه بالاتری دارند.

برای تهیه شیرین پلو به پوست پرتقال، خلال پسته، بادام و زعفران برای تزیین نیاز داریم. نمک های تصفیه شده یددار و دارای آرم وزارت بهداشت را تهیه کنیم. سعي كنيم مواد غذایی تازه بخریم و از خرید مواد غذایی کنسرو شده و آماده خودداری کنیم. این غذای خوشمزه را به سلیقه خود می توانیم با سبزیجات نیز درست کنیم.

خرید سوسيس و كالباس را نیز بسیار کاهش دهیم. میوه ها نیز به راحتی وارد رژیم غذایی می شوند، زیرا نیاز به آماده سازی ندارند. لوازم آرایش و وجاهت که برای استعمال مستقیم بر روی بدن انسان به کار می رود. مواد غذایی در واقع دو نیاز فیزیولوژیکی یعنی تامین انرژی و تشکیل و مرمت بافتها را بر عهده دارند که کربوهیدراتها و چربیها تامین کننده انرژی مورد نیاز هستند و پروتئینها برای بازسازی بافتها بکار میروند.

سپس دو عدد پیاز و سیر و فلفل دلمهای خرد شده به همراه آبلیمو بر روی مرغ میریزیم و میگذاریم تا ۵ ساعت مواد به داخل مرغ بریان برود. و سپس مقداری زردچوبه به قابلمه اضافه کنید تا رنگ بگیرد. زمانی که پیاز طلایی شد تکههای مرغ را که از قبل شسته بودید را به پیاز اضافه کنید و درب قابلمه را بگذارید تا به آرامی همراه با پیاز تفت داده شوند. بعد از اینکه پیازها نرم و طلایی شدند، به قابلمه شنبلیله و گشنیز خرد شده را اضافه کنید و مواد را هم بزنید و با یکدیگر تفت دهید.

دیدگاهتان را بنویسید