چه مواد غذایی برای مغز ما مفید است؟

توت فرنگی بسیار مقوی است و کربوهیدرات و کالری بسیار کمی دارد.آن ها غنی از ویتامین C، فیبر و منگنز هستند. کربوهیدرات و کالری بسیار پایینی دارد و اغلب شامل آب نیز می باشد. بنابراین اگر کالری دریافتی روزانهتان کمتر یا بیشتر از این مقدار است، درصد نیاز روزانه بدنتان هم به برخی مواد مغذی بههمان نسبت میتواند پایینتر یا بالاتر از مقادیری که میبینید باشد. درصد ارزش روزانه معمولا براساس رژیم حاوی ۲۰۰۰ کالری در روز محاسبه میشود. میزان مورد نیاز از این گروه بستگی به میزان فعالیت روزانه و وزن شما دارد، ولی به طور کلی توصیه می شود در طول یک روز حداقل 6 مورد از موارد فوق را در برنامه روزانه خود داشته باشید.

آجیلها دارای چربیها و روغنهای سالمی هستند که مغز ما برای عملکرد خوب به آنها نیاز دارد. در منزل نیز می توانید برای افزایش مصرف فیبر، دانهها را تُست کنید با بو بدهید تا طعم مطبوعی پیدا کنند و مصرف کنید. محصولات استریلیزه تا زمانی که بستهبندی آنها باز نشود قابل نگهداری در دمای اتاق هستند و در صورت باز شدن در آنها، باید در یخچال نگهداری شوند.

گیاهان و ادویهها با التهابات مبارزه میکنند و مانع از آسیبرسیدن به سلولهای بدن میشوند؛ بنابراین حضور آنها در لیست خرید سوپرمارکت برای منزل شما امریست بدیهی. درصد ارزش روزانه برای همه شاخصهای جدول ذکر نمیشود. مصرف روزانه شير و مواد لبني به مقدار كافي، عوارض ناشی از آلودگی هوا را بر دستگاه گوارش کاهش می دهد.

مواد غذايي را از مغازه ها و فروشگاه هایي كه شرايط بهداشتي در آن ها رعایت شده است تهيه کنیم. سعی کنیم ظرف های روغن کوچک را خریداری کنیم. زیرا اگر ظرف روغن بزرگ و چند لیتری بخریم بیشتر مصرف خواهیم کرد. همواره گوشت قرمز، ماکیان و غذاهای دریایی را در یخچال بخوابانید و تنها زمانی از چاشنی گوشت خام مجدد استفاده کنید که آن را پیش از مصرف میجوشانید.

دیدگاهتان را بنویسید