چک لیست خرید خانه + لیست مواد غذایی پرمصرف

ترکیب مقداری از مواد فوق در یک روز توصیه می شود به نحوی که توزیع مناسبی در طول هفته داشته باشد. همواره اسفنجهای خود را حداقل یک روز در میان ضدعفونی و آنها را هر هفته یا دو هفته یکبار تعویض کنید. به برچسب ماکارونی ها، پاستاها، نان شیرینیها و نانپیتزاها توجه کنید.

هنگام خرید نان حتماً یک سفره پارچه ای به همراه داشته باشیم. نانی که پس از سرد شدن با سفره حمل و نگهداری شود، مطبوع تر و ماندگارتر خواهد بود. براي شستن از آب نيم گرم و سرد استفاده كنيم تا بافت و كيفيت گوشت آسيب نبيند. بسیاری از اثرات بهداشتی مشابهی را به عنوان شیر دارد، به جز مزایای اضافه شده از باکتری های گرم پروبیوتیک.

فلفل دلمه ای چندین رنگ دارد، از جمله قرمز، زرد و سبز. میوه و سبزیجات منبعی غنی از ویتامینها و مواد معدنی از جمله فولیکاسید، ویتامین C و پتاسیم هستند. همچنین رژیم غذایی غنی از فیبر میتواند خطر ابتلا به سرطان روده را کاهش دهد. روغن ماهی یک غذای بسیار مغذی است که میتواند سلامت پوست را تقویت کند و یک از مواد غذایی ضد پیری باشد.

مرغ هاي بسته بندي، بهداشتي و بدون پوست خريداري كنيم. در مرغ مرده گوشت اطراف محل سربريده متورم نبوده و محل سربري يكنواخت است و ضمنا همه بدن پرخون است. بهتر است به جای خرید شیرهای طعم دار، شیر ساده بخریم. به جاي خريد انواع گوشت قرمز بهتر است ماهي، مرغ و ماكيان خريداري كنيم. رنگ گوشت قرمز باید صورتی رنگ یا قرمز کم رنگ، بدون کبودی یا رگه های بنفش باشد.

مثلا ماهیهای چرب (شاه ماهی، ماهی خال مخالی، ماهی آزاد، ساردین یا تن) را حداقل دو بار در هفته بخورید. بروکلی با دارا بودن ترکیباتی بدن را در ترشح انزیم های ضد سرطانی و مشکلات مغز تقویت می کند. آنتی اکسیدان موجود در این ماده از غشا سلولی مغز محافظت می کند. این بسته ها مناسب فریز کردن نیستند چون پوشش پلاستیکی روی آن ها بسیار نازک است و این باعث می شود تا رطوبت طبیعی ماده غذایی از بین برود.

دیدگاهتان را بنویسید