آپدیت الگوریتم های گوگل رایگان

معرفی کامل لیست جدیدترین الگوریتم های جستجو گوگل در سئو

باتوجه به توضیحات ارائه شده، در دنیای مارکتینگ کاربران و وب‌مسترها باید با بروزرسانی‌های جدید گوگل آشنا شده و درست مانند آکادمی چابک استراتژی‌های سئو و بهینه‌سازی وب‌سایت خود را براساس این تغییرات بروزرسانی کنند. از آنجایی که وب‌سایت‌ها در مقایسه با سایر وب‌سایت‌های مرتبط با عبارت جستجوی شما وزن‌دهی می‌شوند (مهندسان این را یک corpus می‌نامند)، دلیل افت سایت شما می‌تواند کاملاً متفاوت از دلیل افزایش یا کاهش رتبه سایت شخص دیگری باشد. به احتمال زیاد، فقط سایت دیگری را در مقایسه با سایت شما، وقتی صحبت از ارتباط، اعتبار و سیگنال‌های کیفیت می‌شود، بیشتر پاداش داده است. برخلاف یک بروزرسانی بزرگ الگوریتم که موارد خاصی را هدف قرار می‌دهد، یک به‌روزرسانی اصلی ممکن است مقادیر همه چیز را تغییر دهد. اساسا برت از موثرترین الگوریتم های گوگل در سئو می­باشد که برای محتواهایی که ساختار استاندارد دارند و صرفا جهت رضایت کاربران تولید می­شوند امتیاز در نظر می­گیرد.

مت کاتس اولین (و تنها) به روز رسانی الگوریتم پنگوئن 2.0 را منتشر کرد که تقریباً یک درصد از جستجوها را تحت تأثیر قرار داد. به نظر می رسید این به روز رسانی اصلی الگوریتم عمدتاً بر روی محتوای کم ارزش تمرکز دارد. اما گوگل از به اشتراک گذاشتن جزئیات بیشتر خودداری کرد و گفت که همه پاسخ‌ها در مورد فرد را می‌توان در راهنمای کیفی Google Webmaster پیدا کرد. ابزارهای رتبه بندی سئو در 9 جولای با یک نقص جزئی مواجه شدند، این احتمالاً یکی دیگر از به روز رسانی های مربوط به کیفیت گوگل است (تایید نشده). گوگل از طریق توییتر انتشار برخی تغییرات عمده الگوریتم را تایید کرده و اعلام کرده است که به نظر می رسد مشابه آپدیت 9 مارس 2018 باشد، تغییراتی که به محتوا مرتبط هستند.

همانطور که از هدف اصلی این الگوریتم گوگل پیداست، موش کور یا POSSUM آمده تا نتایج جستجوهای مربوط به موقعیت مکانی را دقیق‌تر و با فیلترهای بیشتری در اختیار جستجوگران قرار دهد. در واقع می‌توان الگوریتم POSSUM را به عنوان یک فیلتر محلی دانست که هم برای سایت‌های تجاری و هم کاربران و جستجوگرها مفید واقع شده است. بر اساس عملکرد این الگوریتم مرتبط‌ترین نتایج جستجو بر اساس نزدیک‌ترین موقعیت‌های مکانی به مخاطب نشان داده می‌شود. الگوریتم پنگوئن از جمله الگوریتم‌هایی است که بارها به‌روزرسانی شده و در آخرین آپدیت که در 23 سپتامبر 2016 انجام شد، این الگوریتم با الگوریتم core ترکیب شد. به این ترتیب در حال حاضر علاوه بر اینکه بر حضور به موقع و کافی کلیدواژه در محتوا نظارت دارد، کیفیت بک لینک‌هایی که صفحه وب گرفته است را نیز بررسی می‌کند. الگوریتم پنگوئن بخش مهمی از امتیاز رتبه بندی گوگل برای صفحات اینترنتی را شامل می‌شود و تاثیر زیادی در نتایج گوگل دارد.

قبلا سایت‌ها بدون توجه به محصول و محتوای خود، دامنه سایت را طبق کلمه کلیدی انتخاب می‌کردند که رتبه خوبی هم دریافت می‌کردند که این آپدیت جلوی این روش را گرفت. این هم یکی دیگر از بروزرسانی ها برای افزایش اعتبار وب سایت هایی بود که برای دیده شدن در صفحات نمایش مختلف مثل موبایل و تبلت بهینه سازی شده اند. البته با توجه به اینکه وبمستران قبلا خودشان را برای موبایل گدون آماده کرده بودند، این بروزرسانی تاثیرات خیلی خاصی نداشت. این جدول نشان می‌دهد که چگونه الگوریتم گراف دانش به گوگل کمک می‌کند تا اطلاعات دقیق‌تر و مرتبط‌تر را به کاربران ارائه دهد. هدف اصلی گراف دانش، ارائه نتایج جستجوی دقیق‌تر و شفاف‌تر است؛ به‌ویژه زمانی که کاربران به دنبال اطلاعات خاص یا جزییات دقیق در مورد افراد، مکان‌ها، اشیاء و مفاهیم هستند.

تمرکز این الگوریتم seo در ابتدا روی سایت هایی بود که با سرمایه مالی و زندگی شما مرتبط بودند، اما گوگل قصد دارد که این الگوریتم را برای باقی حوزه ها نیز به کار ببندد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید این الگوریتم به بیش از 75 زبان زنده دنیا تسلط دارد و می تواند هم اطلاعات را به درستی دریافت کند و بتواند بهترین نتایج را به کاربران نشان  دهد. قبل از بررسی آپدیت‌های مهم الگوریتم گوگل ابتدا بهتر است تعریف واضحی از الگوریتم گوگل ارائه دهیم. در این بخش، چند مثال از نحوه عملکرد الگوریتم Passage Ranking را بررسی می‌کنیم. در ادامه چند مثال برای آشنایی کامل با نحوه عملکرد الگوریتم MUM را قرار داده‌ایم. الگوریتم MUM توانایی تفسیر نیازهای کاربر در جستجوهای چندمرحله‌ای را دارد؛ بنابراین مسیر جستجو را بهینه‌سازی می‌کند.

قبلا در مورد اینکه رتبه‌بندی نقد و بررسی محصولات چه چیزی هست توضیح دادیم. شایان ذکر است که به‌روزرسانی‌های اصلی بر نمای کلی هوش مصنوعی و استنادات گوگل تأثیر می‌گذارند زیرا این موارد توسط جستجو تغذیه می‌شوند. هدف آژانس و آکادمی دی ام روم این است که با مشاوره و همراهی درست، بتوانید از تمام پتانسیل‌های فضای دیجیتال برای رشد و توسعه کسب و کار خود استفاده کنید. از سوی دیگر متخصصانی را آموزش دهیم که با نتایج ارزش‌ آفرین و قابل‌ تحسین، فضای قابل اعتمادتری در اکوسیستم دیجیتال ایران خلق کنند. از نگاه گوگل و E-A-T، سایتی که در میان سایر کسب‌وکارها قابل اعتماد باشد، می‌تواند برای کاربران هم اطمینان را فراهم کند. در سال 2014 بار دیگر به‌روزرسانی برای آن درنظر گرفته شد تا عمکلرد بهتری را ارائه کند.

در عوض، Panda Data Refresh به صورت ماهانه در یک دوره 10 روزه بدون تأیید بیشتر از طرف Google شروع شد. بررسی ها می تونند در مورد یک چیز باشند، یا حتی می تونند مقایسه مستقیم یا لیست های رتبه بندی شده از توصیه ها باشند. اینها می‌تونن در مورد هرچیزی مانند لپ‌تاپ یا کت‌های زمستانی، فیلم‌ها یا بازی‌های ویدیویی، یا بررسی محصولات خدمات و مشاغل مانند رستوران‌ها یا مارک‌های مد باشند. سیستم بررسی محصولات برای افرادی کار می کنه تا نتایجی رو بیابند که به جای یک خلاصه کوتاه، یک مطالعه عمیق از یک محصول، خدمات یا موارد دیگر رو به اشتراک می ذاره. پس اگر محصول یا سرویسی در سایتتون دارید، نقد و بررسی های کاملی رو در موردش ارائه بدید. این به روزرسانی که 6 روز به طول انجامید، بر روی محصولات به زبان انگلیسی اعمال شد.

این الگوریتم با کمک الگوریتم رنک برین برروی صفحات وب متخصص و معتبر تمرکز دارد، هدف الگوریتم هیل تاپ شناسایی سایت های معتبری نظیر یاهو، ویکیپدیا و غیره است. الگوریتم تازگی محتوا در سال ۲۰۰۵ منتشر شد، نحوه کار این الگوریتم به این صورت است که بیشتر تمرکز آن بر روی آپدیت و به روز رسانی محتوا است و اولویت را به محتوای می‌دهد که به صورت مداوم آپدیت می شود و مطالب بروز در آن قرار می‌گیرد. گوگل بطور مرتب الگوریتم های جدیدی را منتشر می کند که وظیفه ی آن ها بهبود بخشیدن به موضوعات و مبارزه با منابع بی کیفیت است. اگر در گذشته کاربر صفحات بیشماری را برای درخواست و سرچ خود دریافت می کرد و همیشه بی نتیجه بود، حالا به لطف الگوریتم های جستجو او می تواند در عرض چند ثانیه مقالات مورد نظر خود را به راحتی پیدا کند. سئو SEO یکی از تخصص‌های برتر آینده جهان است و راه‌های درآمدزایی بسیاری دارد. قوانین گوگل برای مبارزه با اسپم جوری طراحی شدن تا با شیوه‌هایی که میتونه رو کیفیت نتایج گوگل تاثیر منفی بذاره برخورد کنه.

ابزار Google Mobile friendly test یکی از ابزارهای خود گوگل است که می توانید از آن به صورت رایگان استفاده کنید تا ببینید که صفحات سایت شما موبایل فرندلی است یا خیر. تا قبل از این، متن متای توضیحات هر صفحه از سایت شما مجاز به داشتن 155 کاراکتر بود. در سال 2017 این متن به چیزی حدود 2 برابر افزایش پیدا کرد و به 300 کاراکتر ارتقا داده شد. در دسامبر 2019، گوگل به طور رسمی اعلام کرد که الگوریتم bert در سطح بین المللی و به 70 زبان زنده دنیا در حال فعالیت است و در بررسی نتایج به الگوریتم های دیگر کمک میکند. گوگل این بار اعلام کرد که عمده مشکلات مربوط به ایندکس کردن صفحات در سطح وب رفع شده است.

الگوریتم های گوگل با هدف افزودن یک امکان یا مبارزه با یک فعالیت خرابکارانه برای دستکاری نتایج جستجو تولید می‌شوند. در این صفحه سعی می‌کنیم مهم‌ترین الگوریتم‌های گوگل را معرفی کنیم و این صفحه را مرتب آپدیت کنیم. با این به‌روزرسانی، Google الگوریتم رتبه‌بندی را تغییر داده است تا هنگام به‌روزرسانی نتایج جستجو (مانند رویدادهای اخیر، موضوعات جاری، رویدادهای تکرارشونده) برای جستجوگران مرتبط‌تر شود. این به‌روزرسانی یک آپدیت بزرگ نامیده می‌شود، این به‌روزرسانی تازه سازی دیگری از داده های الگوریتم پنگوئن گوگل است. اجرای کامل این به‌روزرسانی حدود سه روز طول کشید و کمتر از 1 درصد از جستجوهای انگلیسی را تحت تأثیر قرار داد. به‌روزرسانی کیفیت (یا به‌روزرسانی فانتوم) یک تغییر تأیید شده در الگوریتم رتبه‌بندی اصلی Google بود (به‌ویژه نحوه ارزیابی سیگنال‌های کیفیت توسط Google).

چراکه ممکن است به دلایلی چون اشتباهات تایپی و… عبارتی سرچ شود که در واقع منظور کاربر نباشد. اما گوگل به کمک این الگوریتم می‌تواند نتایجی را ارائه دهد که با وجود اشتباه تایپی با آنچه در ذهن کاربر بوده تطابق داشته باشد. جالب است بدانید که هر به‌روزرسانی عمده قبل از این‌که به‌طور عمومی منتشر شود، توسط Search Quality Raters گوگل تایید می‌شوند. بعد از آن، گزارش‌هایی که متخصصان تست کیفیت محتوا به گوگل ارائه می‌دهد با نتایج ربات‌های هوشمند گوگل مقایسه می‌شود و در نهایت گوگل می‌تواند بفهمد چه‌قدر این دو مقایسه به یکدیگر شبیه هستند. هر چه نتایج ماشینی به نتایج انسانی نزدیک‌تر باشند، یعنی ربات‌های گوگل در تعیین کیفیت خوب عمل کرده‌اند، ولی اگر این تفاوت چشم‌گیر باشد، یعنی گوگل باید تغییراتی را در نحوه درک هوش مصنوعی خود بدهد. الگوریتم های گوگل (Google Algorithm) به مجموعه قوانینی گفته می‌شود که این موتور جستجو برای جریمه کردن وب‌سایت‌های متخلف و همچنین نحوه‌ی امتیازدهی به وب‌سایت‌ها در نظر می‌گیرد.

زمانی که گوگل این بروزرسانی را ارائه کرد، تمامی سایت هایی که در زمینه پزشکی، سلامت، مشاوره سلامت و حتی سبک زندگی فعالیت می کردند، تحت تاثیر این الگوریتم قرار گرفتند. البته برخی از سایت هایی هم که تحت تاثیر این الگوریتم رتبه شان جا به جا شد، مربوط به سایت های غیرپزشکی بودند. امروزه در همه موضوعات هزاران سایت وجود دارد که برای رتبه بالاتر با هم رقابت می‌کنند. برای کاربران نیز مقدور نیست که بخواهند همه این سایت‌ها را ببینند و مطالعه کنند تا به بهترین نتیجه برسند؛ بنابراین این وظیفه بر عهده گوگل و الگوریتم‌های آن است که بهترین نتایج را به کاربر نمایش دهند. گوگل به کمک خزنده‌هایی که در اختیار دارد همه صفحات را می‌خزد و برای عباراتی که ممکن است جستجو شوند، فهرستی تهیه می‌کند (صفحات را ایندکس می‌کند).

این الگوریتم محتوایی را برای محصولات مناسب می‌داند که بر اساس تجزیه‌وتحلیل دقیق و تحقیقات واقعی باشد. به‌صورت کلی، الگوریتم product review روی توضیحات دست‌اول محصولات، تصاویر منحصربه‌فرد و مرتبط با کالا تمرکز دارد و کمک می‌کند کاربران تجربه بهتری در هنگام خرید محصولات داشته باشند. از ابتدای معرفی این الگوریتم تا به امروز، گوگل چندین به‌روزرسانی‌ روی الگوریتم Product Reviews انجام داده است. رنک برین در میان الگوریتم‌های جستجو اوج هنرنمایی گوگل است؛ چراکه گوگل در این به‌روزرسانی برای مدیریت عبارت‌های سرچ شده از ماشین یادگیری استفاده کرده است. یک سال بعد یعنی در مارس 2016 گوگل اعلام کرد که الگوریتم رنک برین یکی از سه الگوریتم مهم برای رتبه‌بندی سایت‌ها است.

این یعنی یه دامین که تاریخ انقضاش گذشته توسط یه آدم خریده میشه تا بتونه با قرار دادن محتوای بی‌ارزش روی اون رنکینگ سایت رو تو گوگل ببره بالا. مثلا ممکنه یکی که سایت شرط‌بندی داره، یه دامین قدیمی که قبلا برای یه سایت پزشکی بوده رو بخره، به امید اینکه از شهرت قبلی دامین استفاده کنه و بیاد بالا. برای پاسخ به سوالات کاربران درباره نحوه اجرای این برچسب‌گذاری برای دسته‌بندی‌هایی با آیتم‌های زیاد، مانند محتوای صفحه‌بندی شده یا اسکرول بی نهایت. تنظیمات مربوط به ارسال و بازگشت کالا در کنسول جستجو اضافه شد و توضیحات بیشتری درباره نحوه اولویت‌بندی تنظیمات در مستندات ارائه شد. بهترین روش برای مدیریت داده‌های ساختاری هنگام بهینه‌سازی نتایج خرید به مستندات مربوط به نشانه‌گذاری محصولات و تولید داده‌های ساختاری با جاوااسکریپت اضافه شده است. توصیه شده که نشانه‌گذاری محصولات در HTML اولیه قرار گیرد و سرور شما توانایی مدیریت ترافیک بیشتر در صورت تولید این داده‌ها با جاوااسکریپت را داشته باشد.

دنی سالیوان از گوگل در توییتر پست کرد که BERT راه اندازی جهانی خود را آغاز می کند و الگوریتم Google BERT در حال گسترش در سراسر جهان و به تمام زبان هاست. در نهایت هم شما رو معرفی می‌کنیم تا وارد بازار کار شوید و درآمد ۱۵-۵۰ میلیونی داشته باشید. قطعا که فقط دونستن اینکه این الگوریتم‌ها چی هستن و چی کار می‌کنن کافی نیست، مهم اینکه بدونیم برای هر کدوم باید چیکار کنیم و هر کاری که می‌کنیم در راستای کدوم الگوریتمه که بتونیم تصمیم درست بگیریم و سلیقه‌ای عمل نکنیم. من الهام کشاورز هستم و از سال 92 به صورت تخصصی در حوزه سئو فعالیت میکنم و درحال حاضر مدرس این حوزه نیز می باشم. من الهام کشاورز هستم و از سال 92 به صورت تخصصی در حوزه سئو فعالیت میکنم و درحال حاضر مدرس این حوزه هستم. همین سه فاکتور در برخی موارد با نام الگوریتم E-A-T گوگل نیز شناخته می‌شود اما واقعیت این است که E-A-T یک الگوریتم جداگانه نیست.

اگرچه اطلاعات دقیقی از این بروزرسانی در دسترس نبود، اما تعدادی از سایت‌ها خبر از تغییرات شدید ترافیک و رتبه خود دادند. این آپدیت هم شامل تغییر در الگوریتم و هم استفاده از داده‌های تازه‌تر می‌شود. به صورت رسمی اعلام شد که این به روز رسانی تا 7.5% از جستجوهای کاربران انگلیسی زبان را تحت تاثیر قرار داده است. ترک کننده های صفحه نتایج(SERP Tracker) تغییرات رتبه بندی را در چند روز متوالی ثبت کردند. سرویس MozCast نیز شروع این تغییرات را که در دو روز بعد یعنی جمعه 12 مهر ماه به اوج خود رسید ثبت کرد.

الگوریتم Product Review از جمله الگوریتم‌ های گوگل است که اثر آن به‌خصوص روی وب سایت‌های فروشگاهی، بسیار محسوس‌تر از وب سایت‌های دیگر است. این موضوع باعث می‌شد که کاربران نتوانند اطلاعات کافی برای تصمیم‌گیری در مورد خرید محصول را به دست آورند. کافئین یکی دیگر از مهم‌ترین الگوریتم های گوگل است که در سال ۲۰۱۰ معرفی شد. هدف این الگوریتم، افزایش سرعت ایندکس‌گذاری محتواها در موتور جستجوی گوگل بود. با همین ویژگی، محتواهای جدید و همچنین محتواهای به‌روزرسانی شده، اولویت بیشتری پیدا کردند؛ موضوعی که در سال بعد، با الگوریتم تازگی محتوا، تکمیل‌تر شد. الگوریتم جستجوی گوگل برای سئو یک سیستم پیچیده هست که به گوگل اجازه می ده مرتبط ترین صفحات را برای یک جستجوی خاص پیدا کنه، رتبه بندی کنه و به کاربران نمایش بده.

پیدا کردن آن چیز دیگری که به رقبای شما کمک می‌کند آسان نیست اما این چیزی است که به متخصصان سئو امنیت شغلی می‌دهد. آنچه بروزرسانی الگوریتم هسته گوگل برای من معنی می‌دهد این است که گوگل اهمیت، ترتیب، وزن یا مقادیر این سیگنال‌ها را کمی تغییر داده است. به همین دلیل، آنها نمی‌توانند مستقیماً به ما بگویند چه چیزی تغییر کرده است بدون اینکه فرمول مخفی را فاش کنند. ساده‌ترین راه برای تجسم این موضوع این است که تصور کنید، مثلاً ۲۰۰ عامل به ترتیب اهمیت فهرست شده‌اند. این الگوریتم همانطور که از نامش پیداست، می‌تواند چند کار را با هم انجام دهد. برخلاف سایر الگوریتم‌ها که تسک‌ها را یکی پس از دیگری انجام می‌دادند، الگوریتم MUM چندین کار را باهم انجام می‌دهد.

با بررسی الگوریتم های گوگل، به‌سادگی می‌توان فهمید که یکی از خطوط قرمز اصلی گوگل، وب سایت‌های اسپم (Spam) است. یعنی وب سایت‌هایی که با استفاده‌ی بیش از حد از کلمات کلیدی و بدون توجه به ارزشمند بودن محتوا، سعی داشتند تا موتور جستجوی گوگل را فریب دهند.گوگل در سال ۲۰۱۳ الگوریتم Payday Loan را با هدف مقابله و جریمه کردن این وب سایت‌ها معرفی کرد. حتی وب سایت Ebay نیز در یک بازه‌ی زمانی، توسط این الگوریتم جریمه شد و بعضی از صفحات آن با کاهش رتبه مواجه شدند. هدف اصلی الگوریتم ونیز که در سال ۲۰۱۲ معرفی شد، ارائه‌ی مرتبط‌ترین و بهترین نتیجه‌ها بر اساس نتایج جستجوی محلی (Local) کاربران بود. تا قبل از این الگوریتم، گوگل نتایج جستجو را عمدتاً بر اساس کلمات کلیدی و محتوای صفحات رتبه‌بندی می‌کرد و توجه چندانی به موقعیت جغرافیایی کاربر نداشت.

گوگل همه ‌ساله با ابداع الگوریتم‌های جدید سعی دارد تا دنیای اطلاعات را وارد عصر جدیدتری کند. با اینکه گوگل فاکتور تجربه را به دستورالعمل ارزیابی خود اضافه کرده است، اما تاکید دارد شاخص اعتماد (trustworthiness) مهم‌‌ترین شاخص در E-E-A-T به شمار می‌رود. صفحاتی که غیرقابل اعتماد هستند، صرف نظر از اینکه چقدر در آن‌ها تجربه، تخصص یا اعتبار وجود دارد، قطعاً E-E-A-T پایینی دارند. این الگوریتم برای مقابله با سایت‌های مستهجن و قمار ایجاد شد که به نوعی سایت‌های اسپم محسوب می‌شوند. با افزایش چشمگیر تعداد جستجوهایی که در دستگاه های تلفن همراه انجام می‌شود، چنین نوآوری تحریک آمیز به نظر می‌آمد. گوگل معتقد بود که ما به سمت دنیایی حرکت می‌کنیم که تلفن همراه اول در آن حرف اول را می‌زند و کاملاً درست است.

البته این شرایط فقط برای پاندا رخ نداده است و الگوریتم های دیگری هستند که گوگل از آن ها صرفا برای فیلتر یک دسته خاص از سایت ها استفاده می کند اما هنوز به طور رسمی آن ها را معرفی نکرده است. Google PageRank Algorithm یکی از الگوریتم های جستجو گوگل است که قدمت زیادی دارد، اما همچنان یکی از مهم ترین الگوریتم های seo به شمار می رود. پیج رنک که باید آن را جزو اولین الگوریتم های گوگل بدانیم، به صورت ویژه لینک های سایت ها را بررسی می کند. این الگوریتم سایت هایی که لینک های بیشتر و معتبر تری دارند؛ را در نتایج نشان می دهد. هدف اصلی گوگل این بود که سایت هایی که لینک سازی انبوه انجام می دهند و لینک خریداری می کنند، در نتایج نشان داده نشوند. در سال 2004 google Dance ارائه شد و از آن جایی رتبه سایت ها را برای بررسی رفتار کاربران نسبت به آن سایت جا به جا می کند، الگوریتم رقص گوگل نام گرفت.

در الگوریتم Freshness گوگل، به تولید کننده های محتوای جدید و یونیک و همچنین فراهم کننده های اخبار تازه و مرتبط با موضوع سایت، پاداش داده می شد. اما الگوریتم مرغ مگس خوار روی معنی کلمات تمرکز می کند، این الگوریتم مکان واقعی منزل شما را در صورتی که با گوگل به اشتراک گذاشته باشید، می داند و درک خواهد کرد که منظور شما از محل، یک فروشگاه واقعی فیزیکی است. سوال مهم دیگه می تونه این باشه که اگر محتوا از سایت دیگری کپی شده باشد بهترین راه برای جلوگیری از جریمه گوگل چیست؟ جواب آشتی با الگوریتم گوگل پاندا و رعایت مواردی که در پایین ذکر شده. گوگل به عنوان یکی از قدرتمندترین موتورهای جستجو در ساختار موتور جستجوی خود از یک سری الگوریتم ها استفاده می کند که این الگوریتم‌ها بر پایه قوانین ریاضی و قوانین هوش مصنوعی عمل می‌کنند. فروشگاه های آنلاین باید از اطلاعات خود در صفحات مراقبت کنند تا کسی نتواند مشخصات فنی کالا را تغییر دهد.

چرا این تغییر انجام شده؟پیش از این اطلاعات مربوط به مدیریت خطاهای robots.txt در چندین بخش مختلف (به‌طور مشخص، کدهای وضعیت HTTP و مستندات سرچ کنسول) منتشر شده بود که باعث ایجاد سردرگمی می‌شد. این تغییر فقط در مستندات اعمال شده و هیچ تغییری در رفتار سیستم ایجاد نشده است. شفاف‌سازی سیاست سوءاستفاده از اعتبار سایتچه چیزی تغییر کرده؟سیاست سوءاستفاده از اعتبار سایت به‌روزرسانی شده و راهنمایی‌های ارائه شده در بخش پرسش‌های متداول (FAQ) پست وبلاگ ما درباره این موضوع به مستندات اضافه شده است. در سال 2009 گوگل از آمدن یکی از مهم ترین الگوریتم هایش خبر داد، تقریبا یک سال طول کشید که این الگوریتم شروع به کار کند. کاری که این الگوریتم انجام می داد، این بود که محتواهای قدیمی سایت هایی که مدام در حال آپدیت محتوایشان بودند را ایندکس کنند.

گوگل با بروزرسانی “تنوع” توانست تعداد صفحات موجود در یک صفحه را به 2 عدد برساند. این یعنی نهایتا و در صورت داشتن محتوای با کیفیت، صرفا 2 صفحه از سایت شما میتواند روی یک کلمه کلیدی سئو شود. بعد از هفته‌ها بحث در خصوص “مجازات بهینه سازی بیش از حد” گوگل در نهایت آپدیتی به نام “Webspam Update” برای مبارزه با اسپم وبسایت‌ها منتشر کرد که بعدا پنگوئن نام گرفت. در الگوریتم پنگوئن تعداد زیادی از فاکتورهای اسپم مانند کیورد استافینگ (keyword stuffing) تنظیم شدند و پیش‌بینی می‌شد که این به روز رسانی 3.1% از جستجوهای انگلیسی را تحت تاثیر قرار داده است. بعدا گوگل نیز این اشتباه خود در ایندکس کردن سایت ها را پذیرفت و رسما به آن اقرار کرد. کبوتر یک نوآوری مهم در جستجوی محلی است و گوگل شروع به استفاده از سیگنال های سنتی رتبه بندی وب سایت برای تأثیرگذاری بر نتایج جستجوی محلی کرده است.

یک بروزرسانی بزرگ در الگوریتم‌های گوگل، سایت‌ها را به شدت تحت تاثیر خود قرار داد به طوری که به گفته گوگل تا 12 درصد از نتایج جستجو تحت تاثیر این بروزرسانی قرار گرفته‌اند. الگوریتم پاندا با محتواهای بی کیفیت و کم ارزش، سایت‌های مزرعه محتوا و سایت‌هایی که نسبت تبلیغات به محتوای بسیار بالایی دارند و موارد دیگر مرتبط به کیفیت محتواها به شدت برخورد می‌کند. مشابه سایر الگوریتم‌ها، الگوریتم پاندا نیز چندین ماه طول کشید تا به استفاده گسترده برسد، به طوری تاثیرات آن در اروپا 2 ماه بعد مشاهده شد. این الگوریتم روی لینک‌دهی وبسایت‌ها تاکید می‌کند، در الگوریتم نامبرده backlinkها اهمیت بسیار زیادی دارند و از نظر Penguin، backlinkها به افزایش کیفیت و بهبود نتایج جستجوی گوگل کمک‌های زیادی می‌کنند. به‌عبارت ساده‌‌تر ازنظر الگوریتم Google Penguin، لینک‌ها روی بهبود رتبه وبسایت‌ها و نتایج جستجو تاثیرات زیادی می‌گذارند.

زیرا ویژگی فعالیت‌های خانگی دیگر در نتایج جستجوی گوگل نمایش داده نمی‌شود. چرا این تغییر انجام شده؟ویژگی جعبه جستجوی Sitelinks دیگر در نتایج جستجوی گوگل در دسترس نیست. چرا این تغییر انجام شده؟توصیه می‌کنیم سیستمی را پیاده‌سازی کنید که تنها امتیازات و بررسی‌هایی را بپذیرد که همراه با یک نظر (Review Comment) و نام نویسنده ارائه شوند. این روش می‌تواند به کاربران کمک کند تا بهتر زمینه و مفهوم یک امتیاز خاص را درک کنند. در سال 2013 الگوریتم zebra توسط گوگل به روز شد که آپدیتی برای الگوریتم هسته مرکزی است. در این الگوریتم سایت های فروشگاهی مورد هدف قرار می گیرند و سایت های فروشگاهی که کیفیت لازم را ندارند، از نتایج حذف می شوند.

همچنین در کارگاه تولید محتوا می‌توانید دانش خود را درباره تولید محتوای حرفه‌ای بروزرسانی کنید. ناگفته نماند که این تغییرات تقریبا بطور هر چند محسوسی بر روی تمامی وبسایتها تاثیرگذاری داشته، اما فوکوس اصلی آن بر روی سایت هایی که در حوزه بهداشت و پزشکی هستند می باشد. بنابراین باید تدابیری رو بیندیشین تا جزو فروشگاه های مورد اعتماد گوگل قرار بگیری، که این به تعداد بالای خرید در ازای ثبت سفارش و ورودی کاربران در سایت بستگی داره. با فراگیری الگوریتم های جدید گوگل می تونین شاهد چشمگیری در افزایش سئو سایت خود باشید. گوگل اعلام کرده از هر ۱۰۰ سایت، تنها ۱ سایت مورد جریمه الگوریتم طرح بندی قرار می گیره، پس به طراحی سایت بی اعتنایی نکنید.

از آنجا که گوگل اقیانوسی از محتواست باید همه آن‌ها را به ترتیب براساس مرتبط بودن به عبارت سرچ‌شده و کیفیت محتوای ارائه‌شده فهرست کند. پیشنهاد گوگل برای وب سایت‌ها استفاده از قالب‌های ریسپانسیو یا تکنولوژی صفحات موبایلی پرشتاب است. این تکنولوژی که با نام مخففAMP شناخته می‌شود، باعث می‌شود صفحات یک سایت در حالت موبایل با سرعت بسیار بالاتری نمایش داده شود. برای اینکه مطمئن شوید صفحات وب سایت شما موبایل فرندلی است، می‌توانید از ابزار گوگل موبایل فرندلی تست (Google Mobile friendly test) که به صورت کاملاً رایگان در اختیار افراد قرار می‌گیرد، برای بررسی وب سایت خود استفاده کنید. الگوریتم ها با خزش در میان مطالب و محتواهای سایت های مختلف با هر جستجوی کاربران، سایت هایی که سعی دارند با تقلب و مطالب بی کیفیت به صفحات اول برسند را شناسایی و رتبه آن ها را کاهش می دهند.

همچنین سیاست‌های ضد اسپم جدیدی معرفی شده تا بهتر با رفتارهایی که ممکنه رو نتیجه جستجو توی گوگل تاثیر منفی بذاره برخورد کنن. زبان استفاده شده در سیاست‌های اسپم برای جستجوی وب گوگل شفاف‌تر شده است تا تعریف بهتری از اسپم و تاکتیک‌های مرتبط ارائه دهد. همچنین توضیحاتی از پست وبلاگ گوگل به مستندات اضافه شده تا ارجاع به آن‌ها آسان‌تر شود. همچنین تأکید شده که تلاش برای دور زدن سیاست‌ها ممکن است منجر به کاهش رتبه یا حذف کامل از نتایج شود. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید، این است که برای این الگوریتم باید سرعت سایت بالا، محتوای خوانا، مفید و جامع داشته باشید  تا تجربه کاربری خوبی هم رقم بزنید. سندباکس یا جعبه شنی، جایی است که بچه ها در آن بازی می کنند تا به چیزی آسیب نزنند.


https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/