تبلیغات اینستاگرام؛ راهی برای افزایش نرخ بازدید2021-12-12
رشد پیج اینستاگرام با 13 روش تضمینی و تست شده
مثلاً اگه برای یه تخفیف ویژه دو هفتهای تبلیغ میکنین، میتونین کل بودجه کمپین رو برای این مدت زمان مشخص کنین. با باور به قدرت رشد و یادگیری، در مسیر موفقیت و شکوفایی اینستاگرام همراه شوید. آموزش ادمینی اینستاگرام؛ سفری بهسوی تحول و ارتقاء، از قدمهای نخستین تا دستیابی به اوج. قرعه کشی در انتهای لایو انگیزه خوبی برای افراد است تا پایان لایو شما بمانند.
بعد از هدفگذاری دقیق، مرحله بعدی انتخاب استراتژی مناسب برای تبلیغات پولی است. راههای متعددی برای تبلیغات پولی وجود دارد، اما برای مشاهده تأثیر بیشتر در فروش، باید بهترین استراتژی را بر اساس هدف کسبوکار خود انتخاب کنید. اگر به دنبال تأثیرگذارترین روش تبلیغات در فروش هستید، هدفگذاری بر اساس کلمات کلیدی میتواند گزینه مناسبی باشد. برای مثال، اگر فردی عبارت «بلیط قطار گرگان تهران» را جستجو کند، تبلیغ صفحه فروش بلیط این مسیر در یک سایت معتبر گردشگری میتواند در صدر نتایج جستجو نمایش داده شود.
اگر تصور میکنید به محض اینکه محتوای خود را منتشر کردید، کار به اتمام رسیده است، سخت در اشتباهید! باید برای بدست آوردن لایک، به اشتراکگذاری و نظرات فالوورهای خود بعد انتشار هم تلاش کنید. تعامل با کاربران را فراموش نکنید و به تک تک نظرات و سوالات آنها پاسخ دهید. به این ترتیب به مرور زمان اعتباری تولید میکنید که به راحتی از بین نخواهد رفت.
استفاده از ابزارهای برنامهریزی محتوا میتواند به شما کمک کند تا بهطور خودکار پستهای خود را در زمانهای خاص منتشر کنید. این ابزارها همچنین به شما این امکان را میدهند که تحلیل دقیقی از بازخورد پستها و استوریها داشته باشید و استراتژی خود را بهینه کنید. برنامهریزی منظم و ارسال محتوای متنوع در زمانهای مختلف باعث افزایش تعامل و بازدید بیشتر محتوای شما میشود. محتوای وایرال (ویروسی) یکی از بهترین راهها برای افزایش بازدید اینستاگرام است.
پس آنها را جدی بگیرید و سعی کنید به بهترین شکل از این قابلیت اینستاگرام برای بیشتر دیده شدن استفاده کنید. همانطور که گفتیم، به طور کلی استفاده از عبارت سئو اینستاگرام غلط جا افتاده است. سئو به معنای بهینهسازی برای موتورهای جستجو است؛ حال آنکه اینستاگرام اصلا موتور جستجو نیست بلکه یک شبکه اجتماعی است. اولین هدفی که شما باید در تنظیم پروفایل خود داشته باشید، جلب توجه کاربر است. بله، برای مدیریت تبلیغات اینستاگرام از Ads Manager فیسبوک باید حساب اینستاگرام رو به صفحه فیسبوک متصل کنید. بسته به هدف، از قالبهای تصویری، ویدئویی، کاروسل یا مجموعهای استفاده کنید تا بهترین تاثیر رو داشته باشین.
این تبلیغات امکان میدهند محتوای شما به مخاطبان بیشتری نمایش داده شود، حتی کسانی که شما را دنبال نمیکنند. یکی از استراتژیهای کارآمد در اموزش بالا بردن بازدید پست اینستاگرام، منشن کردن برندها و اینفلوئنسرهای مرتبط با حوزهی فعالیت خودتان است. با منشن کردن آنها در پستها میتوانید توجه مخاطبان آنها را به صفحهی خود جلب کنید. این کار مستلزم آن است که برند یا بلاگری را انتخاب کنید که با ماهیت پیج شما همخوانی داشته باشد. برای مثال اگر صفحهی شما در حوزه آشپزی فعالیت میکند، میتوانید با برندهای مواد غذایی یا بلاگرهای آشپزی همکاری کنید.
برای مثال در تصویر زیر نمونهای از بنرهای کاپریلا را مشاهده میکنید که مربوط به مطلب «بازاریابی محتوا چیست» در «مجله فرادرس» است. همانطور که در تصویر مشخص است این بنرها حجم کمی را اشغال میکنند و از لحاظ موضوعی کاملا با مطلب مرتبط هستند. می توانید رضایت مشتریان را نیز در استوری نشان دهید.با انجام این کار، علاوه بر تولید محتوای بیشتر، تعامل بالاتری با مخاطبان را تجربه می کنید. الگوریتم اینستاگرام به علاقه مندی کاربران به محتواها توجه می کند.الگوریتم، پست هایی برای کاربران به نمایش درمی آورد که به علاقه او و سابقه سرچ او در اینستاگرام نزدیک باشند.
کاربران با خواندن آن، بیشتر با شما آشنا شده و متوجه میشوند به پیج شما برایشان مناسب است و به آن علاقه دارند یا نه. تبلیغات پولی میتواند با هدف قرار دادن مخاطبان خاص، نتایج سریع و کارآمدتری در کسبوکار شما به همراه داشته باشد و این نتایج قابل اندازهگیری هستند. در این روش، زمانی که مخاطب محصول مورد نیاز خود را در گوگل جستجو میکند، تبلیغ محصول شما بهعنوان یکی از نتایج در صدر جستجو قرار میگیرد. برای استفاده از این نوع تبلیغ باید حساب کاربری خود را در Google Merchant Center ایجاد کنید.
با تحلیل این دادهها، شما میتوانید تشخیص دهید که کدام پستها و استوریها بهترین عملکرد را داشتهاند و از این اطلاعات برای بهینهسازی محتوای آینده خود استفاده کنید. برای مثال، از فالوورهای خود بخواهید در کامنتها نظرشان را بنویسند یا پستهای شما را به دوستانشان معرفی کنند. همچنین، پاسخ دادن به کامنتها و دایرکتها نشان میدهد که شما به مخاطبان خود اهمیت میدهید و به تعامل بیشتر کمک میکند. یکی از بهترین راهها برای افزایش بازدید استوری اینستاگرام، استفاده از ابزارهای تعاملی اینستاگرام مانند نظرسنجیها، سوالات و آزمونها است.
محتوای قابل اشتراکگذاری تولید کنید
برای موفقیت، ابتدا باید بدانید مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند و میخواهید چه کاربرانی و با چه ویژگیهایی را جذب کنید. بنابراین، ابتدا مخاطبان هدف خود را توصیف کنید و برنامهای برای جذب آن ها در نظر بگیرید. در این مطلب گامهای ایجاد صفحه تجاری در اینستاگرام را به همراه روشهای تبلیغ پیج در اینستاگرام شرح میدهیم. تبلیغات یکی از ابزارهای بسیار مهم، هم در روش سنتی و هم در روش فروش آنلاین است.پیج های اینستاگرامی موفق در زمینه کاری خود را شناسایی کنید و مورد آنالیز قرار دهید. همیشه از فالوورهای خود بخواهید که لایک، کامنت و به اشتراک گذاری را انجام دهند.
تصویر زیر نمونهای از تنظیم بودجه در «Ad Manager» را نشان میدهد. خوشبختانه، همانطور که در فهرست زیر مشاهده میکنید، اهداف از قبل مشخص شدهاند. تبلیغات IGTV، تبلیغات ویدیویی هستند که پس از کلیک کابر برای تماشای IGTV پخش می شوند و حداکثر میتوانند ۱۵ ثانیه باشند. این تبلیغات در حین پخش ویدیو به نمایش داده میشوند و معمولا گزینه «رد کردن» نیز برای آنها وجود دارد.
پس اگر قصد دارید بازدید پیج و پستهای خود را افزایش دهید، از محتوای ویدیویی غافل نشوید. استیکرهای استوری یکی از ابزارهای تعاملی پرطرفدار در اینستاگرام هستند که میتوانند به شما کمک کنند تا با مخاطبان خود ارتباط نزدیکتری برقرار کنید و میزان تعامل را افزایش دهید. استیکرهایی مانند نظرسنجیها، سوالات، آزمونها و استیکرهای ایموجی میتوانند فالوورها را به مشارکت وادار کنند، که این خود باعث افزایش شانس دیده شدن استوریهای شما توسط دیگران میشود. اگر میخواهید مخاطبان شما منتظر انتشار محتوای بعدیتان باشند، بهتر است با داستانگویی خلاقانه در پستها و استوریها احساسات آنها را درگیر کنید. این تکنیک بهویژه برای برندهایی که به دنبال ایجاد رابطه عمیقتر با مخاطبان هستند، بسیار موثر است.
به دلیل اهمیت آشنایی با مبحث کسب و کار در اینستاگرام، فرادرس اقدام به انتشار فیلم آموزش کسب و کار در اینستاگرام کرده است که لینک آن در ادامه آمده است. اگر در کنار رعایت این نکات و ترفندهایی که بیان شد برای سهولت کار از خرید ویو و فالوور استفاده کنید، تایم کمتری را برای به نتیجه رسیدن پیج صرف خواهید کرد. از روی میزان تعامل شما با مخاطبان میزان نزدیکی شما با این افراد را حدس میزد و بیشتر مطالب منتشر شده آنها را با شما به اشتراک می گذارد.
هر فردی در این جامعه، به نوعی با شبکه های اجتماعی به خصوص اینستاگرام سروکار دارد. در زمانهای گذشته، شبکههای اجتماعی تا این حد رشد نکرده بودند و موتورهای جستجو نیز تاثیری که امروزه از شبکههای اجتماعی در سئو سایت میپذیرند، وجود نداشت اما امروزه داستان متفاوت است. گوگل به راحتی میتواند سوشیال سیگنال (شامل لایک، کامنت، فالوور و...) را ببیند و میتواند رابطه آن با وب سایت شما را تشخیص دهد.
بنابراین دفعه بعد که پست می کنید، محتوای شما به طور خودکار به تعداد بیشتری از دنبال کنندگان شما ارائه شود. گروه های تعاملی یا پاد اینستاگرام، گروه هایی هستند که کاربران اینستاگرام با هم متحد می شوند و تعامل پیج های یکدیگر را به صورت هدفمند و مرتب افزایش می دهند. اینکه پست هایی که منتشر می کنید با ابزارهای متنوع باشد خلاقیت شما را در تولید محتوا افزایش می دهد و محتوای پیج شما برای مخاطبان یکنواخت و کسل کننده نیست. در این قسمت گزینههایی برای قالب تبلیغاتی خود رد اختیار خواهید داشت. در بخش قبلی در مورد قالبهای تبلیغاتی موجود در اینستاگرام مانند تبلیغات تصویری و ویدیویی، به تفصیل صحبت کردهایم. همچنین میتوانید روزهایی در هفته و ساعاتی در روز را هدف قرار دهید که مخاطبان شما بیشتر در اینستاگرام فعال هستند.
مثال ۳: یک حساب کاربری آموزشی که میخواهد به افراد در یادگیری یک مهارت خاص کمک کند.
درواقع با درک نیازها و علایق مخاطبان خود، میتوانید محتوایی تولید کنید که برای آنها جذاب، آموزنده و ارزشمند باشد. به خاطر داشته باشید که محتوای منحصر به فرد و خلاقانه، کلید طلایی جلب توجه مخاطبان در اینستاگرام شلوغ امروزی است. بهترین تبلیغات استوری اینستاگرام آنهایی هستند که شبیه استوریهای معمولی به نظر میرسند. برای طراحی استوریهای تبلیغاتی، کسب و کارها میتوانند از عناصر استوریهای طبیعی اینستاگرام مانند GIF، فیلتر و متن استفاده کنند تا تمایز استوریهای تبلیغاتی با استوریهای معمولی کمتر شود.
در ادامه نحوه ایجاد تبلیغ با استفاده از «Ad Manager» فیسبوک را آموزش میدهیم. تبلیغات Reels نیز باید با اندازه Reels طبیعی، متناسب و تمام صفحه باشند، همچنین اضافه کردن موسیقی به آنها کمک میکند تا با Reels طبیعی هماهنگ باشند و به عنوان تبلیغ متمایز نشوند. این تبلیغات نیز مانند تبلیغات تصویری هستند با این تفاوت که جزئیات بیشتری در مورد برند، محصولات و خدمات در اختیار کاربر قرار میدهند و در بازاریابی ویدیویی مورد استفاده قرار میگیرند. تبلیغات ویدیویی درون فید میتوانند تا ۶۰ دقیقه باشند، اما تبلیغات کوتاهتر، موثرترند. برای تدوین صحیح متن رپورتاژ آگهی به صرف زمان و دانش کافی نیاز است. به همین منظور میتوان از «نشریلا» به عنوان پلتفرم متخصص در این حوزه، بهره برد.
در حال حاضر تبلیغات IGTV تنها برای کاربران ایالات متحده آمریکا، بریتانیا و استرالیا در دسترس است. سازندگان IGTV، میتوانند اجازه دهند تا تبلیغات در ویدیوهای آنها نمایش داده شود و از این طریق 55 درصد درآمد تبلیغاتی را دریافت کنند. برای تبلیغات اکسپلور نیازی نیست تا ویدیو یا بنر ویژهای تولید کنید و میتوانید از یکی از پستهای پرطرفدار خود بهره بگیرید.
پست های پیج های مرتبط را لایک کنید و کامنت قرار دهید تا آنها هم برای شما این کار را انجام دهند.این کار باعث می شود تا مخاطبان آنها با پیج شما نیز آشنا شوند. در پایان هر محتوا، از مخاطبان بخواهید تا در قسمت کامنت، نظرات و تجربیات خود را بیان کنند. با خرید بازدید استوری در شروع فعالیت پیج تان به اکانت خود اعتبار ببخشید و اعتماد مخاطبانتان را بیش از پیش جلب نمایید. تمامی فعالیت های شما در اینستاگرام باید در راستای جذب بیشتر مخاطب و افزایش ویوی پیج باشد. پس یکی از بزرگترین کارهایی که یک پیج اینستاگرام میتواند انجام دهد، افزایش اعتماد مردم به شماست و در نتیجه میزان خرید و سفارش از سایت شما را میتواند به شکل چشمگیری افزایش دهد.
- انتشار پستها و استوریها در ساعاتی که مخاطبان شما بیشترین فعالیت را دارند، میتواند تأثیر قابلتوجهی بر میزان دیده شدن آنها داشته باشد.
- یکی از اشتباهاتی که بسیاری از صفحات اینستاگرامی انجام میدهند، مصاحبه نکردن با افراد شناخته شده حوزه کاری خودشان است. {
- برای این کار، بهتر است کپشنها شامل پیامهای کوتاه و واضح باشند و از ایموجیها برای برجستهسازی نکات مهم استفاده کنید. |}
- استفاده از استیکرهای نظرسنجی، سوالات و آزمونها میتواند باعث شود که فالوورها بیشتر درگیر شوند و زمان بیشتری را صرف مشاهده استوریهای شما کنند. {
- در این روش، زمانی که مخاطب محصول مورد نیاز خود را در گوگل جستجو میکند، تبلیغ محصول شما بهعنوان یکی از نتایج در صدر جستجو قرار میگیرد. |}{
- اگر بودجهای را برای تبلیغ در شبکههای اجتماعی اختصاص دادهاید، حتما اینستاگرام را جزو گزینههای خود در نظر بگیرید. |}
ارتباط زنده با مخاطب می توانید تاثیر بالایی روی میزان اعتماد آنها به شما و برندتان داشته باشد.می توانید از شب قبل موضوع لایو را با رای گیری انتخاب کنید. بسیاری از پیج های کاری و پیج های معروف در این بستر، با شرکت در این مسابقات، تعداد فالوورهای خود را افزایش می دهند. سپس به طور دقیق آنها را آنالیز کنید.اگر این پیج ها می توانند به رشد شما کمک کنند، به آنها درخواست تعامل و همکاری دهید. سعی کنید اگر مطلب مهمی را می خواهید بیان کنید در عکس های پست بنویسید.
ما در مقاله زیر تمامی مواردی را که در برگزاری مسابقه اینستاگرامی به آن نیاز دارید، آموزش دادهایم. یکی از روشهایی که باعث افزایش تعامل شما با فالوورهایتان میشود، برگزاری مسابقات اینستاگرامی است. به عنوان مثال اگر اهل تهران هستید و پیج اینستاگرامی دارید، با زدن تگ لوکیشن Tehran، پست شما در نتایج جستجوی تگ تهران به کاربران نمایش داده خواهد شد. ممکن است که شما از یک گروه هشتگ نتیجهی خوبی بگیرید و بخواهید دوباره از همان گروه هشتگ در پستی دیگر استفاده کنید. چون اینستاگرام الگوریتمی دارد که هشتگهای تکراری را شناسایی میکند و پستهای پیجهایی که از هشتگهای تکراری استفاده میکنند را تاپ هشتگ نمیکند.
هشتگها به شما کمک میکنند تا محتوای خود را به مخاطبان بیشتری در اینستاگرام معرفی کنید. بنابراین از هشتگهای مرتبط با صنعت، موضوع پست و موقعیت مکانی خود استفاده کنید. اما زیادهروی در استفاده از هشتگ را فراموش نکنید، زیرا این کار میتواند تاثیر منفی بر پیج شما داشته باشد و باعث جریمه شدن توسط اینستاگرام شود. میتوانید از هشتگهای محبوب و پرکاربرد در حوزه فعالیت خود استفاده کنید، اما به سراغ هشتگهای نامربوط و بیربط نروید. برگه کاوش یا اکسپلور، صفحهای است که در آن کاربران محتوا و حسابهای کاربری جدید را براساس علایق خود کشف میکنند.
هر چند ممکن است به خود بگویید که این لینکها NoFollow هستند و تاثیری در لینک سازی ندارند، اما به نظر فکری کاملا اشتباه است. بهرحال گوگل آنها را از سایت معتبر اینستاگرام خزش میکند و لینک به سایت را خواهد دید. در یوتیوب یک عادت خوب برای ترغیب کاربران به دیده شدن هر چه بیشتر وجود دارد و آن هم کلیک بر روی دکمه زنگوله برای دریافت نوتیفیکیشن است. یوتیوبرها صراحتا در ویدیوهای خود از فالوورهای خود درخواست فعالسازی نوتیفیکیشن پیج میکنند اما این قابلیت زیاد در اینستاگرام مورد توجه قرار نگرفته است.
تبلیغات ریلز معمولاً کمتر از ۳۰ ثانیه هستن و با توجه به جذابیت بالای این فرمت، میتونین پیامهای سریع و تأثیرگذاری رو منتقل کنین. البته فراموش نکنید که هدف شما کپیبرداری کورکورانه نیست، بلکه باید با الهام از ایدههای موفق، محتوای اختصاصی و باارزش خود را تولید کنید. دیروز توی شرکت یکی از همکارام که ورزش میکنه؛ ولی شیرینی هم خیلی دوستداره، دیدم یه شیک دستشه! گفتم رژیمت رو شکستی؟ گفت نه از پرو شیک ورزشکاری کالهست، فرداش که توی فروشگاه بودم پروشیک کاله خیلی بیشتر به چشمم اومد.
{QR Code چه کمکی به فروش آنلاین میکند؟
|}استوریهای اینستاگرام با ماهیت پویا و قابلیتهای تعاملی فراوان، فرصتی عالی برای جلب توجه مخاطبان و هدایت آنها به سمت پستهای جدید شماست. برای این کار کافیست از قابلیت اشتراکگذاری در استوری استفاده کنید. همچنین میتوانید با استفاده از استیکرهای نظرسنجی (Poll)، سوال (Question) و…، مخاطبان را به سمت پستهای خود هدایت کنید و میزان تعامل آنها را بسنجید. از آنجایی که استوریهای اینستاگرام یکی از بهترین راهها برای ارتباط با فالوورهایتان است، همیشه ایده خوبی است که آنها را سرگرمکنندهتر و جذابتر کنید. استیکرهای تعاملی اینستاگرام، ابزاری فوقالعاده برای افزایش میزان بازدید استوریها و برقراری ارتباط با فالوورها هستند. اینستاگرام بستری برای انواع محتواهای بصری و ویدیویی است، پس تنها به انتشار عکسهای حرفهای اکتفا نکنید.
برای مثال در تصویر زیر، نمونهای از تبلیغات در استوری اینستاگرام را مشاهده میکنید که از تصویر ثابت برای تبلیغ محصول با ارائه مشوق حمل و نقل رایگان استفاده کرده است. دکمه فراخوانی به اقدام نیز در پایین صفحه با عبارت «حالا خرید کنید» مشخص شده است. در درس دوم با نکات مربوط به ساخت صفحه استاندارد اینستاگرام آشنا میشوید و در درس سوم ابزارهای تجزیه و تحلیل را خواهید آموخت. درس پنجم و ششم تکنیکهای کاربردی در اینستاگرام و روشهای جذب فالوور را بیان میکند. در نهایت، درس هفتم به بیان تکنیکهای بازاریابی و افزایش فروش میپردازد.
این نوع تبلیغات معمولاً فقط چند ثانیه طول میکشه و برای جلب توجه در لحظه ایدهآله. مثلاً میتونین یه استوری جذاب طراحی کنین که پیشنهاد ویژهای رو تبلیغ کنه. در مورد موضوعی که در پیج خود دارید، سعی کنید با متخصصان آن موضوع لایو برگزار کنید. لایو باعث میشود تا تعامل شما با مخاطبان بیشتر شود و حس اعتماد پذیری آنها را افزایش میدهد. بعد از اضافه شدن قابلیت استوری به اینستاگرام، این قابلیت مورد توجه خیلی از افراد قرار گرفت و در حال حاضر به اندازهی پستها برای پیج مهم و ضروری هستند.
نیازهایشان را برآورده کرده و در مورد نظرات، پیشنهادات و انتقاداتشان صحبت کنید. البته برنامه بالا بردن بازدید پست اینستاگرام نظیر دایرکت هوشمند اینستاگرام هم کمک زیادی به تعامل سریع و موثر پیج میکند. تبلیغات استوری اینستاگرام، تبلیغات تصویری یا ویدیویی تمام صفحه هستند که بین استوریهای کاربران نمایش داده میشوند. استوریها، بخشی از اینستاگرام هستند که بیشتر مورد توجه کابران هستند و روزانه بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر آنها را مشاهده میکنند. بنابراین تبلیغات درون استوری نرخ تعامل بالاتری نسبت به تبلیغ پیج اینستاگرام در فید دارد. اگر در سایر شبکههای اجتماعی و پیامرسانها مانند تلگرام، توییتر، فیسبوک یا لینکدین، فالوور و نرخ تعامل بالایی دارید، از این شبکهها برای تبلیغ پیج اینستاگرام خود بهره بگیرید.
برای افزایش فروش در اینستاگرام لازم است تا استوریها مرتبط با کسب و کارتان باشد. “اگر به تازگی کسب و کار خود را در اینستاگرام راهاندازی کردهاید و یک پیج تجاری دارید، احتمالا اصطلاح «ویزیت اینستاگرام» را شنیدهاید. این اصطلاح یکی از شاخصهای تعاملاتی است که کاربران با پیج شما دارند. در این میان وبسایت مقصد ارائه دهنده طیف گستردهای از خدمات خرید بازدید اینستاگرام با بالاترین کیفیت و ارزانترین قیمت میباشد. شما میتوانید از خدمات خرید بازدید پست، خرید بازدید ریلز، خرید ویو ریلز و خرید بازدید لایو این وبسایت نیز برای ارتقا پیج اینستاگرام خود استفاده کنید.
آیا شما تا به حال از این ترفند ها استفاده کرده اید؟برای بالا بردن بازدید پیج چه کارهای دیگری می توان انجام داد؟ منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم. اینستاگرام محتوایی را بیشتر به سایر کاربران نشان می دهد که زمان بیشتری را صرف آن کرده اند. محتوای ویدئویی زمان بیشتری نسبت به تصاویر را به خود اختصاص می دهد و اگر تفاوتی میان تصویر و ویدئو مشاهده می کنید از رفتار کاربران در برخورد با این محتواها نشات می گیرد.
بهترین روش تبلیغات در اینستاگرام