بررسی خودرو mvm x22 2023-12-09

ام وی ام ایکس 22 پرو بررسی X22 PRO + ویدیو

بنابراین نباید انتظار سواری نرم از این کراس اوور کوچک را داشته باشید و احتمالا در مسافرت‌های طولانی یا هنگام عبور از مسیرهای پردست‌انداز، خیلی از سواری با این خودرو لذت نخواهید برد. بنابراین باید سواری خشک و تنظیمات سفت سیستم تعلیق را از معایب ام وی ام X22 بدانیم. با این تفسیر متاسفانه باید توان فنی نسبتا کم پیشرانه این خودرو خصوصا در نمونه‌های اتوماتیک را به‌عنوان یکی از معایب ام وی ام x22 در کارنامه فنی کوچک‌ترین کراس اوور مدیران خودرو ثبت کنیم.

فیلم بررسی ماشین ام وی ام X22

از سال ۱۳۹۸، نسخه‌های دنده‌ دستی و خودکار از ایکس 22 اسپرت اکسلنت به‌عنوان نمونه‌های با کامل‌ترین امکانات، توسط مدیران خودرو پیش‌فروش شده‌اند. فارغ از جعبه‌دنده‌ی دستی یا خودکار که مهم‌ترین عامل در قیمت نهائی ام وی ام X22 محسوب می‌شود، این خودرو در دو تیپ ساده و اسپرت نیز شناخته می‌شود که تفاوت‌های ظاهری خاصی با یکدیگر دارند. نمونه‌ی اسپرت، دارای سقف مشکی است؛ اما تقریبا تمامی نمونه‌های ام وی ام x22 موجود در ایران، دارای سانروف برقی و رینگ اسپرت ۱۶ اینچ هستند. این مهم، البته نسبت مستقیمی با هزینه‌ی خرید این مدل‌ها دارد و نمی‌توان باتوجه به قیمت نهائی، توقعی بیش از این داشت. تنها یک پیشرانه‌ی ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی برای این خودرو در سراسر دنیا قابل سفارش است که قدرت ۱۰۵ اسب‌بخار در دور موتور ۶۰۰۰ دور بر دقیقه تولید می‌کند و از دور موتور ۲۷۵۰ دور بر دقیقه، گشتاور ۱۳۵ نیو‌تن متر خواهد داشت.

با سلامبنده مدل۱۴۰۰ دنده ای رو دارم.از نظر آپشن، هندلینگ، شتاب، مسلط به جاده بودن،مصرف سوخت و … عالیه.خداروشکر مشکل های رایج ماشین های ایرانی رو ابدا نداره. گرامی من از سال نود و شش تا پارسال دنا داشتم باید ببینی از یک خودرو چی می خواهی . و این دو خودرو از دو طبقه جدا هستند ایکس ۲۲ مینی کراس اور شهریه و دنا پلاس یک سدان است. ولی چیزی که من می دونم اینه محصولات ایران خودرو بویژه این اواخر مشکلات برخی زیادی داره. بار دیگر باید تاکید کنیم که در محدوده قیمت این خودرو، گزینه دیگری پیدا نمی‌شود که از نظر امکانات رفاهی و ایمنی با آن رقابت کند. نمایشگر مولتی مدیا 8 اینچی، سیستم تهویه مطبوع الکتریکی، سانروف برقی، صندلی‌های چرمی، کروز کنترل، سنسور پارک و دوربین عقب از جمله مهم‌ترین آپشن‌های رفاهی این خودرو هستند.

با توجه به حداکثر گشتاور در 2750 دور در دقیقه، این خودرو در سرعت‌های پایین عملکرد مناسبی دارد، اما زمانی که نیاز به شتاب‌گیری سریع یا حرکت در شیب‌های تند دارید، این موتور با کمی کندی عمل می‌کند. برای عبور از سربالایی‌ها یا شتاب‌گیری در سرعت‌های بالا، این خودرو ممکن است نیاز به دور موتور بالاتری داشته باشد که می‌تواند به کاهش راندمان سوخت منجر شود. کمپانی چری یکی از شرکت‌های خوش اقبال چینی است که تقریبا تمامی محصولات آن در ایران با استقبال خوبی مواجه می‌شوند. شرکت مدیران خودرو که خودروهای این برند را در ایران عرضه می‌کند توانسته سهم خوبی از بازار علاقه‌مندان به کراس اوورهای ارزان قیمت را از آن خود کند.

بررسی قیمت ام وی ام X22 اکسلنت PRO و پرو (IE) در بازار و کارخانه [به روز رسانی ] - آذر ۱۴۰۱

این جلوپنجره با داشتن خطوط کرومی افقی و عمودی، جذابیت بصری بالایی ایجاد می‌کند و به‌طور هوشمندانه‌ای ظاهر خودرو را پهن‌تر و قوی‌تر نشان می‌دهد. در عین حال، ترکیب این طراحی با چراغ‌های جلو و خطوط تیز روی کاپوت، به خودرو ظاهری تهاجمی و پویا داده است. X22 را سه سال دارم خدایی عالیه البته من دنده ای را ترجیح دادم.مصرف سوخت کم استعلام پایین.توی این سه سال فقط آب و روغن ریختم .توی کفی هم تا ۱۸۰ باهاش رفتم.نرم و عالی مانیتور بزرگ و صندلی های استاندارد.پژو پارس داشتمو سورن هم یکسال داشتم ولی به نرمی و کیفیت این ماشین نمیرسه.

بوست توربوی ماشین منم از همه اینها بالاتره تازه .به نحوه نگهداری و سرویس ماشین مربوط میشه بیشتر و البته کیفیت بنزین موثره ولی نه دیگه هر شش ماه مبلغی که فرمودید . درودحدود آبان ۱۴۰۳ تحویل گرفتیم و از نمایندگی تا خونه متوجه خشکی زیاد شدیم ولی با عوض کردن لاستیک ها عالی شد.لاستیک های خودش خیلی بی کیفیت بودند. تلاش ما انتشار اخبار و مطالب روز حمل و نقل و وسایل نقلیه در ایران و جهان برای بازدیدکنندگان علاقه‌مند و ارائه و تبادل اطلاعات مفید و صادقانه در محیطی جذاب و دوستانه است. همچنین مایلیم تجربیات، دانسته‌ها و نظرات شما را که برای همگی ما مفید و راه‌گشاست، بدانیم.

تجربه کاربران و نظرات خریداران

سیستم جلوبندی و عقب بندی خودرو بسیار مهم می‌باشد چرا که در سفرهای طولانی اهمیت خود رانشان میدهند. متاسفانه فنربندی این خودرو در قسمت عقب بسیار خشک عمل کرده و بسیار مورد انتقاد خریداران قرار گرفته است. نمی توان انتظار داشت در خودرویی با قیمت MVM X22 از متریالی غیر از پلاستیک خشک استفاده شود اما هرحال این نکته ممکن است برای برخی خریداران کمی آزاردهنده باشد. نام اصلی خودرو MVM x22، تیگو 2 می باشد که در کشور ما به نام ام وی ام x22 شناخته شده است. تیگو 2 در لیست خودروهای کراس اور قرار دارد که این روزها می توانید به میزان زیادی از این خودروها را مشاهده کنید.

طراحی داخلی خودرو تیگو 2 (ام وی ام x22)، یک طراحی اسپرت و البته جمع و جوری است که در نگاه اول احساس یک کابین کامل را می توانید درک کنید که همه چیز بی عیب و نقص در کنار هم قرار گرفته اند. از مهمترین نقاط عطف ام وی ام x22 می توان به دریچه های تهویه اسپرت، فرمان هیدرولیکی با دکمه های کنترلی، مانیتور مالتی مدیا به همراه دوربین دنده عقب، سیستم تهویه دستی، سانروف و کیلومتر شمار دیجیتال و جذاب آن اشاره کرد. در کشور ما دو تیپ ام وی ام x22 با نام‌های اسپرت اکسلنت و لاکچری، بیش از دیگر مدل‌ها عرضه می‌شوند.

مصرف سوخت نسبتا مناسب

به همین دلیل مؤسسات معتبر آزمایش ایمنی، مثل بنیاد ایمنی خودروی اروپا (Euro NCAP) و سازمان بیمه‌‌ی خودروهای آمریکا (IIHS)، تست تصادف از این خودرو نگرفته‌اند. با این اوصاف، جالب است که در سایت اصلی چری چین و همچنین نماینده‌ی رسمی این خودرو در ایران، هیچ اشاره‌ای به میزان ایمنی X22 نمی‌شود و حتی گزارشی از نتیجه‌ی تست تصادف این خودرو در بنیاد ایمنی خودروی چین (C-NCAP) در دسترس نیست. برند چری که بعضی محصولات خود را با نام MVM در ایران عرضه می‌کند، باسابقه‌ترین برند چینی فعال در کشور محسوب می‌شود. کراس‌اورهای چری، با نام تیگو شناخته می‌شوند و نام اصلی X22 از برند MVM، تیگو ۲ است که البته در کشور چین با نام تیگو X3 فروخته می‌‌شود.

بررسی نمای داخل ایکس 22

در این خودرو گوشی های هوشمند می تواند به وسیله بلوتوث به نمایشگر متصل شده و کاربردی متنوع برای سرنشینان ایجاد نماید. رنگ این قسمت نرم مانند متمایز از رنگ جلوی داشبورد بوده و باعث جلوه دو چندان آن نیز شده است. طراحان برای زیبا تر نشان دادن داخل این خودرو از قطعات چرم برای بالا و پایین فرمون آن استفاده کرده اند. تولید کنندگان به هنگام تست خودرو ام وی ام اطلاع داده اند که این وسیله برای دور زدن کامل به مکانی دایره ای شکل به شعاعی 5.25 متر احتیاج دارد.

بررسی خودرو ام وی ام ۲۰۲۴ + مشکلات رایج

اما با نگاهی به رقبای قیمتی X22 نظیر جک S3 و رنو ساندرو استپ‌وی متوجه میشویم که ام‌وی‌ام کارش را درست انجام داده است. بخصوص در قسمت دماغه که چراغهای زیبا و جلوپنجره و سپر اسپرت ماشین ترکیب جذابی را پیش رویمان قرار داده‌اند. برخلاف خودروهای لوکس که در تمامی پارامترها سنگ تمام میگذارند، محصولات اقتصادی "به علت محدودیت بودجه" مجبورند فقط روی الویت‌هایشان تمرکز کنند و برخی را فدای دیگری نمایند. مثلاً داچیا برای ساخت ساندرو بیشتر بودجه خود را صرف دوام و کیفیت فنی نموده و در نهایت پولی برای امکانات باقی نمانده است. اما ام‌وی‌ام در ساخت X22 اولویت را بر ظاهر زیبا و آپشن‌های مناسب قرار داده است و در عوض برای توانایی‌های حرکتی مناسب دچار کمبود شده است. خریداران محصولات اقتصادی باید با پذیرش این واقعیت که هیچ خودرویی در این رنج نمیتواند کامل باشد، سلیقه و نیاز شخصی خودشان را در نظر بگیرند تا به بهترین گزینه دست یابند.

به‌طوری که صدای پیشرانه X22 در دور موتور بالاتر از 2000 به وضوح در داخل خودرو شنیده می‌شود. چراغ‌ جلو ام وی ام X22 با طراحی گرافیکی خاص خود، نقش مهمی در زیبا نشان دادن نمای جلویی ایفا می‌کنند. این چراغ‌ها که به فناوری LED Daylight مجهز شده‌اند، در طول روز نیز به وضوح قابل مشاهده‌اند و جذابیت بیشتری به خودرو می‌بخشند. استفاده از چراغ‌های LED نه تنها از لحاظ زیبایی‌، بلکه از نظر ایمنی و بهبود دید راننده در شرایط مختلف نوری، تأثیرگذار است.

امکانات رفاهی و ایمنی

هچنین یک جلوپنجره 6 ضلعی بزرگ در جلو قرار داده شده که در وسط آن لوگوی MVM قرار داده می‌شود. البته این خودرو در بازارهای جهانی به نام چری تیگو 3X (یا چری تیگو 2) عرضه می‌شود که در بازار ایران با نام ام وی ام X22 سال‌ها توسط مدیران خودرو مونتاژ و فروخته شده‌است. ایکس 22 پرو به موتور 1 لیتری توربو مجهز است که توانایی تولید قدرت 107 اسب بخار را دارد که قابل قیاس با موتور ۱.۵ لیتری و فاقد توربویی است که در مدل اولیه این خودرو نصب شده‌است. همچنین گیربکس این خودرو 9 سرعته CVT است که پیش از این نیز در چری آریزو ۶ و آریزو ۵ توربو فیس لیفت نیز مورد استفاده قرار گرفته است. از نظر فضای داخلی هم باید گفت محصول ام‌وی‌ام از شرایط متوسطی برخوردار است که برای کاربری یک هاچ‌بک جوان‌پسند کافی خواهد بود اما برای خانواده‌های پرجمعیت با سطح ایده‌آل فاصله دارد؛ هرچند محفظه صندوق با توجه به عمق مناسبش میتواند برای جابجایی وسایل کارآمد ظاهر شود.

اما امروز بعد از گذشت حدودا 5 سال شاهد افزایش چشمگیر قیمت خودرو ام وی ام x22 هستیم که واقعا شوکه کننده است. قیمت امروز ام وی ام x22 دنده ای که ساده ترین مدل از این خودرو می باشد، بیش از 330 میلیون تومان و نسخه فول آن که اتوماتیک اسپرت اکسلنت می باشد، بیش از 400 میلیون تومان قیمت گذاری شده است و به همین دلیل ارزش خرید این خودرو نسبت به خودروهای داخلی، به نسبت بیشتر می باشد. شرکت مدیران خودرو در راستای ارائه یک محصول کراس اوور کوچک و ارزان‌قیمت جهت مقابله با رقبایی مثل لیفان x50، تصمیم گرفت ام وی ام x22 یا چری تیگو ۳ ایکس را در سال ۹۶ به فهرست تولیدات خود اضافه کند.

پیشرانه و قوای فنی

در این قسمت از مقاله قصد داریم تا شما را با آپشن و قابلیت های این خودروی محبوب آشنا کنیم، لذا خواهشمندیم تا انتها با ما همراه بمانید و مطالب ذکر شده را مورد بررسی و مطالعه تان قرار دهید. همانطور که می دانید،امروزه انواع متفاوتی از خودرو ها توسط شرکت های گوناگون طراحی و تولید گردیده اند که از محبوب ترین آن ها می توان به خودروی mvm اشاره نمود. همواره می‌توانید جهت انجام سرویس و تعمیرات تخصصی خودرو به مجموعه “امداد مدیران خودرو” مراجعه نمایید. با نگاهی به نمای جانبی و عقب X22 و X22 PRO هیچ‌گونه تغییر ملموسی را مشاهده نخواهید کرد.

ام وی ام X22 یکی از خودروهایی است که در سال‌های گذشته همواره در معرض نقدهای تند و تیز به‌دلیل عملکرد نه‌چندان رضایت‌بخش پیشرانه قرار داشته است. خیلی از رانندگان معتقدند که برخلاف ظاهر اسپرت و مدرن، این خودرو توان شتاب‌گیری ایده‌آل ندارد. اگر به‌دنبال خرید یک کراس اوور هستید و در عین حال محدودیت بودجه اجازه نمی‌دهد که به‌سراغ خودروهای گران قیمت بروید، MVM X22 یکی از گزینه‌های جدی پیش روی شماست.

{

معرفی خودرو چینی ام وی ام x22

|}

بسیاری از دکمه‌های پنل مرکزی نیز حذف شده‌ و جای خود را به دکمه‌های لمسی داده‌اند. انتتخاب مانیتور 9 اینچی با رابط کاربری جذاب تفاوت X22 با X22 PRO را بیشتر نمایان می‌کند. بیش از هر چیز دیگر، جلو پنجره این خودرو به چشم می‌آید که با طرحی کهکشانی نمای زیبا و مدرن برای آن به ارمغان آورده است. چراغ‌های اصلی خودرو نیز روی سپر قرار گرفته‌اند و جای خود را به دو چراغ دی لایت ریز و کشیده روی کاپوت داده‌اند. جلوپنجره X22 PRO به رسم تولیدات جدیدتر کمپانی چری، از نوع کهکشانی است و طرح جدید سپر نیز آخرین ترفند خودروساز چینی برای جذاب‌تر جلوه دادن ظاهر این کراس اوور نسبتا قدیمی محسوب می‌شود.

به زبانی دیگر میتوان گفت در این رده قیمتی ما خودرو ایده‌آل نداریم، پس باید ببینید کدام ماشین برای شخص شما مناسب‌ است و به نیازهایتان پاسخ میدهد. طراحی ظاهری خودرو ام وی ام x22، یک طراحی اسپرت و هاچ بک است که قسمت پشتی آن به نسبت شبیه به خودرو ام وی ام 315 می باشد و به همین دلیل برخی از نقد کنندگان خودرو، ام وی ام x22 را نسخه فیس لیفتی از ام وی ام 315 می دانند. با این وجود به دلیل طراحی اسپرت این خودرو، بیشتر جوان پسندانه است و اما یک طراحی جمع و جوری دارد که بیشتر برای زندگی شهری مناسب می باشد و همچنین شاخص های مناسب دیگری مانند مصرف سوخت دارد که در ادامه به آن پرداخته ایم. اما امروز بعد از گذشت حدودا 5 سال از عرضه این خودرو در بازار کشور، شاهد رشد چشمگیری قیمت آن هستیم که واقعا به میزان زیادی تغییر کرده است که در ادامه این گزارش به بررسی قیمت مدل های مختلف این خودرو پرداخته ایم.

طراحی ظاهری این خودرو مخصوصا در نمای جلو، بی‌شباهت به ام‌ وی‌ ام X33 S نبوده و دلیل این شباهت استفاده از زبان مشترکی به نام Life in Motion است که در طراحی هردو این محصولات از آن استفاده‌شده است. موتور بکار رفته روی ام وی ام X22 پلاس یک لیتری 3 سیلندر توربوشارژ است که نیروی خود را از طریق یک گیربکس CVT به چرخ‌های جلو تحویل می‌دهد. موتور توربو ۱.۰ لیتری جدید ام وی ام مانند سایر موتورهای توربو موجود در بازار ایران به بنزین با کیفیت و ترجیحا سوپر نیازمند است. این درحالیست که موتور ۱.۵ لیتری قبلی که با ۳۱۵ یکسان بود٬ به سبب تکنولوژی ساده‌تر خود٬ حساسیت کمتری نسبت به کیفیت بنزین داشت.

{

شرایط فروش x22 پرو مدیران خودرو اقساطی

|}

نمای جانبی از زیر تیغ قلم طراحان جان سالم به در برده و به جز یکی دو مورد جزئی، تحول چشمگیری در آن به چشم نمی‌خورد. متاسفانه در نمای عقب نیز که انتظار داشتیم  حداقل نوع طراحی چراغ‌ها و سپر متناسب با قسمت جلو تغییر کند و تا حد زیادی به‌روزرسانی شود، تحول دلچسبی به چشم نمی‌خورد. بنابراین مهم‌ترین انتقاد ما نسبت به ظاهر x22 pro، همین عدم تحول نمای عقب است که می‌توانست امروزی‌تر باشد و آتش انتقادات را با آب سرد خود تا حد زیادی فرونشاند. نمای پشتی تقریباً مشابه هیچ‌یک از خودروهای موجود در بازار نیست و از این نظر می‌تواند یک امتیاز مثبت دریافت کند. بخش اعظم سپر از جنس پلاستیک است و تنها قسمت پایینی آن روکشی آلومینیومی دارد که با طرح سه بخشی خود تا حدودی به یک دیفیوزر کاذب می‌ماند. تنها نکته قابل‌توجه درباره نمای پشتی ام وی ام X22 گرافیک درون چراغ‌هاست که به شکل یک U خوابیده است و جذابیت بصری بیشتری به این قسمت می‌بخشد.

ایکس ۲۲ طی این سال‌ها تا حد زیادی در بازار خوش درخشیده و کمابیش توقعات مشتریان را از یک کراس اوور کوچک برآورده ساخته است. اما حالا با عرضه نسخه فیس‌لیفت این خودرو به بازار چین، شریک ایرانی چری هم دست‌ودلش لرزیده و تصمیم گرفته تا تیگو 3X پلاس را با نام ام وی ام ایکس 22 پرو به دست مصرف‌کنندگان ایرانی برساند. یکی از نقاط قوت ام‌ وی‌ ام X22 سیستم تعلیق آن به‌حساب می‌آید که از عملکرد نسبتاً خوبی برخوردار‌است. شرکت چری برای بخش تعلیق این کراس‌اوور کوچک، از سیستم مستقل مک فرسون با فنر پیچشی در جلو و سیستم چندگانه کششی در عقب استفاده کرده است که باعث شده X22 نسبت به سایر هم‌رده‌های خود از پایداری و فرمان پذیری بهتری برخوردار باشد. البته درست است که کیفیت پایین متریال داخلی و ارگونومی نه چندان مناسب صندلی‌ها مقداری از حس خوب نشستن داخل اتاق X22 را کاهش میدهند اما با این حال و با در نظر گرفتن رده قیمتی و رقبا میتوان گفت که شرایط کلی نماینده ام‌وی‌ام قابل قبول است. استفاده از خطوط شکسته و جسورانه، رنگ‌بندی اسپرت و آپشن‌های قابل قبولی نظیر سانروف و نمایشگر بزرگ مرکزی باعث شده‌اند که فضای کلی از امثال رنو ساندرو با اختلاف معناداری مدرن‌تر دیده شود.

این موضوع، سکوت رضایت‌بخشی به سرنشینان خودرو می‌دهد و از این نظر، فراتر از محصولات ساخت ایران عمل می‌کند. از دیگر نکات مثبت X22، می‌توان به صندلی‌های بسیار خوب و راحت آن اشاره کرد که حتی در سفرهای طولانی هم قابل قبول خواهند بود و متریال استفاده شده در آن‌ها، مرغوب ارزیابی می‌شود. طراحی کابین ام وی ام X22، به گونه‌ای است که دید خوبی به سرنشینان، خصوصا راننده می‌دهد.

طراحی داخلی این خودرو که ترکیبی از اسپرت بودن و راحتی هست یکی از نقاط قوت آن است. کابین ام وی ام X22 با ترکیب رنگ‌های جوان‌پسند و استفاده از مانیتور 8 اینچی، حس مدرن و جذابی را به سرنشینان القا می‌کند. سلام و عرض ادب خدمت دوستان ، همین الان با یک ام وی ام x22 اتومات دور زدم ، در مقایسه با دنا پلاس خودم که مدل ۹۶ فول فول دنده ای هست در یک کلام ، ختم کلام ، ماشین ایرانی سگش شرف داره به چینی . ماشینش خشک ، بدون تعادل ، کیفیت قطعات جلو آفتاب از هم پوکیده بوده ، موتور و گیربکس احساس می کردی با هم دشمنن ، سازنده این ماشین اعتقادی به کیفیت ، اعتقادی به شتاب و قدرت نداشته ، تمام . البته در نسخه دنده‌ای ام وی ام X22 پرو برخی امکانات مانند کیلس استارت و ترمز پارک برقی حذف شده اما ظاهر کلی داشبورد تفاوتی ندارد.

آخرین نکته قابل‌ذکر بخش دماغه نیز دو ورودی هوای کوچک کناری هستند که با قاب کرومی U شکل و چراغ‌های روشنایی در روز (DRL) تکمیل می‌گردند. یکی از نکات مهم در مورد ام وی ام X22، عملکرد آن در جاده‌های کوهستانی و سربالایی‌ها است. با توجه به قدرت نسبتاً محدود پیشرانه و وزن خودرو، ممکن است در مسیرهای سربالایی خودرو کمی کند عمل کند. این موضوع به‌ویژه در سرعت‌های بالا و زمانی که خودرو با ظرفیت کامل سرنشینان و بار در حال حرکت است، بیشتر نمایان می‌شود. برای جبران این موضوع، رانندگان می‌توانند با افزایش دور موتور یا تغییر به دنده‌های پایین‌تر، عملکرد خودرو را بهبود بخشند. در نمای جانبی، ام وی ام X22 با داشتن خطوط تیز و برآمدگی‌های روی بدنه، حس حرکت و پویایی را به نمایش می‌گذارد.

با اینکه MVM X22 به‌عنوان یک کراس اوور تقریبا اقتصادی در بازار ایران حضور دارد، اما لوازم بدنه آن نسبت به محصولات هم‌رده داخلی بسیار گران‌تر بوده و این مسئله موجب انتقاد برخی صاحبان این خودرو شده‌است. بنابراین بهتر است پیش از خرید ام وی ام  x22 نگاهی هم به قیمت لوازم بدنه آن بیندازید تا خدای‌نکرده بعد از وقوع تصادف، از دیدن قیمت آینه‌های بغل، سپرها و سایر بخش‌های بدنه ام وی ام  x22 خیلی متعجب و نگران نشوید. X22 یکی از محصولات منحصر به فرد مدیران خودرو است که هم از نظر ظاهری و هم قیمتی، برای مشتریان جذابیت دارد. اما از ابتدای سال ۱۴۰۳، بیش تر مدل پرو آن در طرح های مختلف فروش قابل مشاهده بوده است. دراین‌ بین ام‌وی‌ام X22 نیز از این قاعده مستثنی نبود‌ه و پلتفرم استفاده‌شده در آن متعلق به ام‌وی‌ام ۳۱۵ است که در رده هاچبک‌های جمع‌وجور شهری قرار دارد.

همچنین اگر همانطور که در بالا اشاره شد، خودروهای وارداتی باکیفیت از برندهای معتبر در رنج قیمت ایکس ۲۲ پرو حضور پیدا کنند، آن‌ وقت نمی‌توان مشتریان را به خرید این خودرو با قیمت فعلی توصیه کرد. به طور کل مصرف سوخت پایین، طراحی ظاهری مدرن، توان فنی متعارف، عملکرد مناسب گیربکس و صندلی راحتتر، از مزیت‌های این کراس اوور جدید نسبت به نسخه قبلی به حساب می‌آیند. اما پیشرانه توربوشارژ با حساسیت بیشتر نسبت به بنزین و قیمت نسبتا بالای ایکس۲۲ پرو را هم می‌توان در رده نکات منفی این خودرو دسته‌بندی کرد. ام وی ام x22، یکی از محصولات مدیران خودرو در کشور است که این شرکت، نماینده محصولات چری در ایران می باشد. نام اصلی خودرو mvm x22، تیگو 2 می باشد که در کشور ما به نام ام وی ام x22 شناخته شده است.

در ادامه یک بررسی جامع درباره تغییرات ظاهری، مشخصات فنی X22 PRO ، آپشن های ایکس ۲۲ پرو و کلیه جنبه‌های ظاهری و باطنی این کراس اوور شهری کوچک خواهیم داشت. به لطف آینه‌های جانبی و شیشه جلو بزرگ، کاپوت نسبتاً ورم کرده و البته قابلیت تنظیم صندلی راننده در شش جهت، دید مناسبی به اطراف و حدود ابعاد خودرو و وجود دارد و حس تسلط خوبی به راننده دست می‌دهد. همچنین با وجود فرمان بسیار نرم و دوربین دید عقب هیچ مشکلی برای خروج از پارک و عبور از کوچه‌های تنگ حس نمی‌گردد. همین ابتدای کار باید عرض کنم که قلب X22 پرصداست و فریاد آن (بسته به دور پیشرانه و نحوه رانندگی) در همه حال (گاه کمتر و گاه بیشتر) به گوش می‌رسد. بررسی نظرات کاربران و خریداران ام وی ام X22 نشان می‌دهد که بسیاری از کاربران از طراحی جذاب و امکانات رفاهی این خودرو رضایت دارند.

طراحی این جلوپنجره که حالتی تهاجمی به خودرو داده است، در ترکیب با چراغ‌های کشیده و زاویه‌دار، نمایی مدرن و پرقدرت به بخش جلویی خودرو می‌بخشد. ام وی ام ایکس 22 به‌عنوان یک کراس اوور نسبتا خوش‌قیمت و اقتصادی پا به بازار ایران گذاشت و به دلیل مزایایی مثل ظاهر زیبا و بهره‌مندی از تجهیزات بیشتر از رقبا، خیلی زود اسم خود را میان مشتریان ایرانی بر سر زبان‌ها انداخت. این خودرو در کنار مزایای مختلف، معایبی هم دارد که بهتر است قبل از خرید ام وی ام ایکس 22 تمامی جوانب را بررسی کنید. به‌خصوص توان فنی به شدت معمولی آن به احتمال قوی نمی‌تواند برخی مشتریان را راضی کند و تجربه رانندگی جوان‌پسند و مهیجی را به آن‌ها هدیه دهد. از خودرویی در رنج قیمت ام وی ام X22 نمی توان انتظار مجموعه کاملی از امکانات رفاهی را داشت اما بهرحال یکی از مشخصه‌های خودروهای چینی که در ذهن مردم ایران به خوبی ماندگار شده امکانات و آپشن‌های بیشتر نسبت به خودروهای داخلی است.

درمجموع باید گفت این چینی تازه‌وارد در بحث طراحی ظاهری نسبت به هم‌وطنان قدیمی‌تر خود پیشرفت زیادی کرده و چهره جذاب‌تری دارد. از طرفی حالت اخموی چراغ‌های جلو، شمایل عضلانی کاپوت و دماغه و حالت هاچبک مانند بخش انتهایی بدنه نیز نمای اسپرت‌تری بدان بخشیده و یحتمل تأثیر مثبتی بر موفقیتش در بازار کشور خواهد گذاشت. خطوط تیز و برجسته روی بدنه، علاوه بر افزایش جذابیت بصری، به بهبود جریان هوا و کاهش مقاومت در برابر باد کمک می‌کنند. این ویژگی آیرودینامیکی به‌ویژه در سرعت‌های بالا، عملکرد خودرو را بهینه می‌کند و به کاهش مصرف سوخت کمک می‌کند. این سپر که به‌خوبی با طراحی جلوپنجره هم‌خوانی دارد، در قسمت پایین با یک تکه نقره‌ای تزئین شده است که حس قدرت بیشتری به خودرو می‌دهد. چراغ‌های مه‌شکن که در قسمت‌های کناری سپر تعبیه شده‌اند، به‌ویژه در شرایط جوی نامساعد مانند مه و باران، به بهبود دید راننده کمک می‌کنند.

این استاندارد نشان می‌دهد که موتور خودرو با تولید میزان کمتری از آلاینده‌ها مانند دی‌اکسید کربن (CO2) و نیتروژن اکسید (NOx) در مقایسه با موتورهای قدیمی‌تر، به حفظ کیفیت هوا کمک می‌کند. سپر عقب ام وی ام X22 نسبت به سایر بخش‌های خودرو طراحی ساده‌تری دارد، اما همچنان با افزودن جزئیاتی مانند نوار نقره‌ای رنگ و وجود محل نصب پلاک در مرکز سپر، هماهنگی خوبی با سایر بخش‌های بدنه دارد. همچنین خروجی‌های اگزوز که به‌صورت پنهان طراحی شده‌اند، به تمیزتر دیده شدن نمای عقب کمک می‌کنند و حس اسپرت خودرو را کم‌رنگ نمی‌کنند. جلوپنجره شش‌ضلعی بزرگ خودرو با خطوط زاویه‌دار و زوایای شکسته، یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های طراحی بدنه ام وی ام X22 است.

این محصول در تیپ‌های متفاوت از نظر سطح آپشن و دو نوع جعبه‌دنده 4 سرعته اتوماتیک و 5 سرعته دستی به بازارمان عرضه میشود و تاکنون به فروش مناسبی دست یافته است. یکی از دلایل استقبال از X22 شرایط فروش متنوع و گستردگی مناسب مراکز خدماتی است، ضمن اینکه این محصول بر خلاف بسیاری از رقبایش توانسته حضور مستمر و با ثباتی را در بازار تجربه کند تا مشتریان نگرانی چندانی از بابت آینده و کمبود قطعات یدکی نداشته باشند. جدا از اینها، طراحی زیبا و وجود آپشن‌های پرشمار که از سال 1397 تکمیل‌تر هم شد، ام‌وی‌ام X22 را به خودروی دوست داشتنی در این رده قیمتی بدل نمود.

هر چند پیشرانه این خودرو از نظر قدرت و گشتاور عملکرد چندان رضایت بخشی ندارد؛ اما باید مصرف سوخت نسبتا پایین را در ردیف مزایای MVM X22 قرار دهیم. این یعنی با یک باک پر می‌توانید تا 830 کیلومتر با این خودرو رانندگی کنید که عدد قابل توجهی است. در ادامه بررسی معایب ام وی ام  x22 به یک نقطه‌ضعف دیگر این خودرو یعنی فضای نسبتا تنگ اتاق آن می‌رسیم.

رینگ‌های آلومینیومی 16 اینچی با طراحی اسپرت و خطوط جانبی زاویه‌دار، به این خودرو ظاهری پویا و اسپرت داده است. ارتفاع نسبتاً بلند خودرو از سطح زمین در کنار باربندهای سقفی که به صورت استاندارد روی خودرو نصب شده‌اند، این حس را تقویت می‌کند که ام وی ام X22 یک کراس‌اوور کامپکت اما با قابلیت‌های مناسب برای مسیرهای شهری و جاده‌ای است. این باربندها همچنین ظاهری کاربردی‌تر به خودرو بخشیده و به آن جلوه‌ای ماجراجویانه داده‌اند. ام وی ام X22 با یک طراحی جوان‌پسند و اسپرت وارد بازار شد که به‌وضوح با هدف جذب خریداران جوان و علاقه‌مندان به خودروهای کراس‌اوور کوچک طراحی شده است. در نگاه اول، جلوپنجره بزرگ و شش‌ضلعی آن با تزئینات کرومی و نوار نقره‌ای که لوگوی چری را برجسته می‌کند، به‌خوبی خود را نمایان می‌سازد.

این خودرو با الهام از مدل‌های کره‌ای و بهره‌مندی از تکنولوژی‌های پیشرفته، تلاش دارد تا در بازار رقابتی خودروهای شهری جایگاه مناسبی کسب کند. به همین دلیل مصرف سوخت مناسب و همچنین آلایندگی کمتر را در این خودرو شاهد هستیم؛ اما نباید انتظار شتاب بالایی از آن داشته باشید. دیگر تفاوت مهم نیز جایگزینی گیربکس 4 سرعته ایکس 22 با جعبه دنده 9 سرعته CVT در ایکس 22 پرو است که تجربه تعویض دنده نرم‌تر را برای شما به ارمغان می‌آورد. آپشن‌های ایمنی ام وی ام X22 عبارت‌اند از ۲ کیسه‌ی هوا برای سرنشین جلو، حسگر دنده عقب و هشدار برخورد، ترمزهای ABS و فناوری EBD، همراه‌با کمربندی ایمنی پیش‌کشنده با ۳ نقطه‌ی عملکرد برای تمامی سرنشینان.

طراحی این چراغ‌ها نیز به‌گونه‌ای انجام شده که با خطوط کلی بدنه و طراحی کلی خودرو هم‌خوانی داشته باشد. داخل کابین خودرو هم هر چند با فضای نسبتا جمع و جور طرف هستید؛ اما استفاده جسورانه از خطوط شکسته به‌همراه صندلی‌های چرم و نشانگر آمپر خلاقانه باعث شده تا ظاهر اسپرت در نمای داخلی را هم شاهد باشیم. همچنین صندوق عقب این خودرو فقط حدود 420 لیتر فضا به اسباب و وسایل کاربران خود اختصاص داده که گرچه در مقایسه با خودروهای سدان و هاچبک، گنجایش نسبتا مناسبی به نظر می‌رسد اما در برابر کراس اوورهای بزرگتر حرفی برای گفتن ندارد و فضای آن چندان گسترده به حساب نمی‌آید. اما mvm x22 سعادت چندانی در این زمینه نداشته و به خصوص در ردیف عقب کوبش‌های زیادی از سیستم تعلیق به سرنشینان منتقل می‌کند.

چنین رقمی در مقام مقایسه با سایر خودروهای موجود در بازار٬‌ رقم مناسبی محسوب می‌شود اما در استانداردهای جهانی عملکردی کاملا معمولی برای سیستم ترمز محسوب می‌شود. خودرو ام وی ام x22 (تیگو 2)، یکی از خودروهای چینی موجود در بازار کشور در 5 مدل مختلف است که در این گزارش به بررسی ارزش خرید خودرو “ام وی ام x22” خواهیم پرداخت. بر اساس ایدئولوژی طراحی چری مبنی بر نبض زندگی در جنبش و حرکت، بدنه این خودرو از کاراکتر هیدرودینامیک آب الهام گرفته شده و طراحی عضلانی و جالب خطوط به شکل خوبی هنر و قدرت را در این طراحی یک پارچه کرده است. عدم تقارن در طراحی داخلی در کنار تریم دو رنگ نارنجی و مشکی به زیبایی چابکی ساختار این خودرو را در برآوردن سلیقه جوانان نمایش می دهد. این مراسم با شکوه در چین با انجام حرکات نمایشی حرفه ای و هنرنمایی هنرمندان گرافیتی کار آغاز شد. در حالی که مشتریانی از پنج کشور دنیا به عنوان مهمان نظاره گر برنامه رونمایی ویژه این خودرو بودند، شوق و شعف آنها در استقبال از این مراسم کیفیت این برنامه را به اوج خود رساند.


عکس خودرو mvm x33