تیونینگ پرشیا خودرو

فول ريمپ پژو پارس چیپ تیونینگ ایسیو بوش پرشیا

ضمن اینکه اگر لازم باشد تیونرهای مجرب ما از تهران به نمایندگی‌های پرشیاخودرو می ‌روند تا خدمات را مطابق استانداردها انجام دهند، یا افرادی که آموزش‌های لازم را دیده‌اند به نمایندگی‌ها فرستاده می‌شوند تا خدمات انجام شود. البته نمایندگی‌های پرشیاخودرو در سراسر کشور خدمات تیونینگ را ارائه می‌دهند و در این زمینه به نماینده‌ها آموزش‌های لازم داده‌ شده است. فروشگاه اینترنتی کارگاه از سال ۱۴۰۰ جهت توزیع انواع لوازم تیونینگ موتور و بدنه ی خودروهای شهری، دریفت، درگ و آفرود فعالیت خود را شروع کرد. ما در تمامی قدم های انتخاب درست کالا و خرید تا اطمینان از صحت کالای دریافت شده و کسب رضایت مشتری، در کنار شما هستیم و امور مشتریان کارگاه همواره آماده پاسخگویی و رفع مشکلات همراهان خود است. هدف از تیونینگ خودرو اینست که با تغییر و یا تعویض بخشی از قسمت های خودرو، ظاهر خودرو را زیباتر، پر ابهت تر و جذابتر کنیم همچنین با تغییراتی در موتور خودرو راندمان موتور را افزایش دهیم. برای درک بهتر از تیونینگ خودرو توجه شما را به تماشای ویدیو یکی از پروژه های تیونینگ BMW که در واحد تیونینگ پرشیاخودرو صورت گرفته جلب میکنیم.

همچنین مایلیم تجربیات، دانسته‌ها و نظرات شما را که برای همگی ما مفید و راه‌گشاست، بدانیم. خودرو برای راه رفتن ۳ عامل اصلی نیاز دارد که این ۳ عامل جرقه،هوا سوخت هستند. در موارد قبلی جرقه و هوا تقویت شد ولی برای داشتن سوخت بهتر نیاز به شستشوی انژکتور است. اين سيستم معمولا با دخالت راننده و اغلب فقط موقع شتاب گيری به صورت بسيار محدود مورد استفاده قرار می گيرد. با استفاده از اين  سيستم راننده در مواقع نياز با تزريق نيترو اكسيد به درون مانيفولد ورودی، ميزان اكسيژن مخلوط را  بالا مي برد و موجب ايجاد احتراق قوی تری در محفظه احتراق می شود كه نتيجه مستقيم  آن، افزايش چشمگير اما محدود  و مقطعی توان توليدي موتور است. سایت پدال برگزیده مردم و داوران به عنوان بهترین سایت فارسی در حوزه خودرو از چهارمین، پنجمین و هفتمین جشنواره وب ایران است.

تیونرها بخش‌های مختلفی از خودروها را می‌توانند تیونینگ کنند که از جمله آن‌ها می‌توان به چراغ‌ها، درب‌ها، رکاب‌ها و… اشاره کرد. برخی افراد اعتقاد دارند ظاهر استاندارد خودروها زیباتر از نمونه‌های تیون شده است اما برخی دیگر مخالف هستند. هرچند برخی پروژه‌های تیونینگ خودرو وجود دارند که واقعاً فراتر از نمونه فابریک کارخانه ظاهر می‌شوند. به‌همین دلیل پرشیا خودرو مطابق با درخواست مشتریان، قطعات و روغن‌های صنعتی پرشیا ساین را با کیفیتی منطبق بر استانداردهای BMW Group و با قیمتی مناسب‌تر عرضه می‌کند. پیست تست خودرو، سالن تاسیسات، سالن انبار، محوطه انبارش بدنه‌های رنگ‌شده، سالن آماده‌سازی بدنه، سالن مونتاژ با بخش‌های خط تریم، خط شاسی و... از بخش‌های مهم این مجموعه هستند که در حال حاضر در مراحل نهایی تجهیز قرار دارند و به‌زودی با راه‌اندازی این واحد، افراد مستعد و متخصص استان قزوین و حومه آن می‌توانند دانش علمی خود را برای ارتقای سطح کسب و کار در این بخش به‌کار گیرند و به‌ایجاد بازار کار جدید در این استان کمک کنند.

برای تیونینگ ظاهری پژو پارس به لطف حضور بسیار طولانی در بازار گزینه‌های قابل‌استفاده بسیار زیادی هست. پیشنهاد می‌شود در این مرحله اول سراغ نقص‌های خودروی خود بروید مانند تعویض صندلی، تعویض فرمان، دمپینگ و صداگیری اتاق، چراغ‌های افترمارکت و هر چیزی که نظر خودتان است، پس از آن هم می‌توانید سراغ کیت‌های بدنه موجود در بازار یا نصب کاور یا چرم کوبی داشبورد و … بروید. همچنین هیدروگرافی قطعات داخلی خودرو می‌تواند خودروی شما را به یک خودروی خاص تبدیل کند که چشم‌ها را به دنبال خود خواهد کشاند. گروه پرشیا موبیلیتی (PERSIA MOBILITY GROUP یا PMG) یکی از بزرگترین و معتبرترین مجموعه‌های خودرویی در ایران است که با هدف ارائه خدمات متنوع و باکیفیت در صنعت خودرو تشکیل شده است. این گروه با تکیه بر تجربه و اعتبار چندین ساله خود در صنعت خودرو و با رویکردی بین‌المللی، طیف گسترده‌ای از خدمات مرتبط با حوزه موبیلیتی را به مشتریان ارائه می‌دهد.

در همین راستا مسئولان این شرکت، هفته گذشته در محل بوتیک مدرن الهیه میزبان خبرنگاران بودند تا علاوه بر معرفی کسب و کارهای جدید این شرکت، به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ دهند. علاوه بر این مشتریان می توانند از خدمات محافظت بدنه خودرو همچون سرامیک و کاور های محافظتی بدنه با تخفیف ویژه نیز بهره مند شوند. مقدار تقویت برق باتری گاهی به ۲۵۰۰۰ ولت هم می رسد؛ این در صورتی است که شرایط مناسب نباشد. مثلاً ممکن است شمع ها خراب و کثیف باشند یا اینکه مقدار و نوع سوخت کافی و مناسب نباشد. به همین دلیل هم کویل خودرو باید توانایی تولید این میزان برق را داشته باشد.

پرشیا موبیلیتی از دل شرکت پرشیا‌خودرو، نماینده رسمی برندهای BMW و MINI در ایران، متولد شده است. پس از ممنوعیت واردات خودرو در سال ۱۳۹۷، پرشیا خودرو به جای محدود کردن فعالیت‌های خود، تصمیم به توسعه و تنوع‌بخشی به کسب و کارهایش گرفت. این استراتژی منجر به شکل‌گیری گروه بزرگتری شد که امروز با نام گروه پرشیا موبیلیتی شناخته می‌شود. براین اساس، ایجاد گروه پرشیا موبیلیتی یا PERSIA MOBILITY GROUP به‌اختصار (PMG )مطرح شد و با تکیه بر اعتبار چندین ساله و نیز رویکرد و تجربه بین‌المللی حضور در بالاترین سطح صنعت‌خودرو و به‌کمک یک زنجیره تامین مطمئن، در ادامه این گروه شکل گرفت. اکنون پرشیا خودرو و سایر کسب و کارهای جدید به‌عنوان زیرمجموعه‌ای از این برند بزرگ‌تر هستند. خودروسازان بونیز، دیگر بازوی تولیدی گروه است که در زمینه تولید خودروهای تجاری فعالیت می‌کند.

این برند با هدف ارائه محصولات باکیفیت و مطابق با استانداردهای BMW Group، اما با قیمتی مناسب‌تر، راه‌اندازی شده است. پرشیا ساین به خصوص برای صاحبان خودروهای بالای 5 سال، امکان انتخاب قطعات، روغن و اکتان مناسب را فراهم کرده است. شرکت پرشیا خودرو از مهرماه 1393 فروش قطعات یدک، لوازم جانبی و رینگ و لاستیک را به صورت مستقیم به مشتریان خود آغاز نموده است. این شرکت دارای یکی از کامل ترین انبارهای تخصصی خاورمیانه بوده که شامل قطعات یدکی خودروهای تولیدی سال 2003 الی 2020 می باشد. شرکت پرشیا خودرو با افتتاح فروشگاه های مرکزی قطعات در قلب بازار یدکی خودرو عملا به صورت مستقیم وارد این عرصه شده است و امید دارد تا با عرضه کلیه محصولات اصلی این شرکت بزرگ آلمانی با قیمت های مناسب، سهمی از بازار این محصول را کسب نماید. مشتریان محترم در نظر داشته باشند، قطعاتی که از نمایندگی فروش پرشیا خودرو تهیه شود، در صورتی که در نمایندگی خدمات پس از فروش این شرکت بر روی خودرو نصب گردد شامل گارانتی می شوند.

معمولاً تیونینگ شامل افزایش قدرت پیشرانه و بهبود عملکرد کلی خودرو خواهد بود هرچند تغییراتی نیز در سیستم تعلیق صورت می‌گیرد تا هندلینگ آن بهتر شود. البته برخی تیونرها به دنبال کاهش مصرف سوخت یا حتی عملکرد نرم‌تر خودرو هستند. در کل هدف از تیون کردن خودرو بهبود عملکرد کلی آن در پاسخ به درخواست‌های مالک است. معمولاً تیونینگ باعث کاهش قابلیت اطمینان خودرو می‌شود اما اگر به‌صورت اصولی و توسط شرکتی متخصص انجام شود مشکلی ایجاد نخواهد شد. علاوه بر بخش‌های فنی شاهد ایجاد تغییرات در ظاهر خودروها و کابین آن‌ها نیز هستیم. برخی تیونرها نیز فقط متخصص بهبود طراحی خودروها هستند و به قوای محرکه دست نمی‌زنند.

این مجموعه دارای بخش‌های مختلفی است که هر کدام به‌مرحله مشخصی از فرآیند تولید و مونتاژ خودرو اختصاص دارند. اسب بخار فعالیت خود را از سال ۱۳۹۴ با محور تست و بررسی ویدیویی خودروها آغاز کرد. این رسانه در همان سال پایگاه خبری خودرو را در فضای وب تاسیس کرد و با انتشار اخبار مختلف صنعت خودرو، شاخه های فعالیت خود را گسترش داد. در حال حاضر پایگاه خبری اسب بخار یکی از پرمخاطب ترین رسانه های صنعت خودرو در ایران است و به صورت روزانه به اخبار و حواشی آن می پردازد. پرشیا خودرو جهت تکریم اعضای محترم باشگاه مشتریان این مجموعه و فقط ویژه افراد حاضر در این باشگاه، ۲۰ درصد خدمات تیونینگ را طی مدت زمان این طرح در نظر گرفته است. ازآنجاکه فیس‌لیفت هزینه بسیار بالایی دارد، به همین منظور باید بررسی کرد قطعات روی خودرو بدون دردسر نصب و هماهنگ می‌شوند یا خیر؟ بر این اساس تمام موارد لازم برای نصب قطعات جدید با کمپانی ب‌ام‌و هماهنگ می‌شود و اگر مشکلی وجود داشته باشد، با کمترین اشکال و صرف زمان انجام شود.

جدا از موارد بالا می‌توانید نسبت به نصب استرات بار و استفاده از رینگ‌های اسپرت هم اقدام کنید که تأثیر مثبتی می‌گذارند. دو شرکت تولیدی «مانیان خودرو» و «خودروسازان بونیز» به تازگی به این مجموعه اضافه شده‌اند. مانیان خودرو یک کارخانه پیشرفته در استان قزوین است که برای تولید و مونتاژ خودروهای سواری طراحی شده است. این کارخانه با مساحتی بالغ بر 48 هزار متر مربع و با جدیدترین تجهیزات خط تولید، آماده تولید خودروهای باکیفیت است. شرکت پرشیا خودرو به‌عنوان تنها عرضه‌کننده خودروهای ب‌ام‌و و مینی در ایران، همواره متعهد به ارائه خدمات فروش و پس از فروش استاندارد و مطمئن بوده است. این شرکت با بهره‌گیری از شبکه گسترده نمایندگی‌های خدمات پس از فروش در سراسر کشور و استفاده از تجهیزات پیشرفته و کادر فنی مجرب، خدماتی در سطح استانداردهای جهانی به مشتریان خود ارائه می‌دهد.

در واقع، بر خلاف تصور عامه، این کیت ها به خودی خود قابلیت خنک کنندگی ندارند؛ بلکه به علت شرایط محل قرار گیری، هوایی با کیفیت تر و با دمای پایین تر را برای خودرو به ارمغان می آورند. لوله های به کار رفته در ساخت این کیت ها، معمولا قطور و نرم هستند تا مانع افت فشار هوایی که جریان دارد، نشوند. با عضویت در خبرنامه عصرخودرو شما می توانید از مهمترین و بروزترین اخبار و اطلاعات روز ما با خبر شوید. همچنین ما امکانی را برای شما فراهم آورده ایم تا در صورت نیاز بتوانید خبرنامه دریافتی را به سرویس و یا حوزه مورد نظر خود محدود کنید. تلاش ما انتشار اخبار و مطالب روز حمل و نقل و وسایل نقلیه در ایران و جهان برای بازدیدکنندگان علاقه‌مند و ارائه و تبادل اطلاعات مفید و صادقانه در محیطی جذاب و دوستانه است.

بله، برخلاف آنچه خارج نمایندگی‌ها انجام می‌شود و هر نوع چیپی را روی ECU ب‌ام‌وها نصب می‌کنند. ما بیش‌از یک‌سال در این مورد مطالعه و بررسی کردیم تا مناسب‌ترین و بهترین چیپ را باتوجه به نوع کیفیت سوخت ایران در نظر بگیریم. تمام آن‌ها منطقه‌بندی شده است، و بر اساس منطقه آب‌وهوایی و نوع سوخت مجازبه نصب چیپ هستند. زیرا از چیپ (براساس منطقه‌بندی تعریف‌شده) می‌توان قدرت گرفت و باتوجه به سوخت مصرفی در کشور به‌عنوان‌مثال شش‌ماه دیگر باید موتور تعمیر شود، چون نوع سوخت مناسب آن نبوده است. همین اتفاق در خارج از نمایندگی‌ها رخ می‌دهد چون بدون مطالعه و توجه به سوخت مصرفی کشور چیپ را نصب می‌کنند. اما تیم تیونینگ ما به خاطر تحقیق‌وآگاهی در خصوص کیفیت سوخت، چیپی را در نظر می‌گیرد که در درازمدت تبعات جدی و خرابی‌ برای موتور ایجاد نکند.

یکی دیگر از مهم‌ترین و جذاب‌ترین خدماتی که قرار است، انجام شود، به‌روزرسانی محصولات ب‌ام‌و به‌صورت تخصصی در گروه پرشیاخودرو است. باتوجه به اینکه واردات ممنوع شده، مشتریان علاقه‌مند هستند خودرو به‌روزتری داشته باشند. درحال بررسی هستیم که قطعات جدید با سیستم‌های الکترونیکی خودرو هماهنگ شوند و یک فیس‌لیفت اصولی و مطابق استاندارد را به اتمام برسانیم، حتما از آن رونمایی و فرایند فیس‌لیفت را هم به خدمات اضافه خواهیم کرد. همچنین یکی‌از آپشن‌های جذابی که روی محصولات ب‌ام‌و قابلیت نصب دارد، سقف کهکشانی است. «پرشیا کار تیونینگ» بخش دیگری از خدمات تخصصی گروه است که در زمینه تیونینگ خودروهای BMW و MINI فعالیت می‌کند. این بخش خدماتی از قبیل نصب کاورهای بدنه، کیت‌های بدنه، تیون نرم‌افزاری و سخت‌افزاری و نصب کیت‌های اگزوز را با بالاترین کیفیت و بدون خارج کردن خودرو از گارانتی ارائه می‌دهد.

در واقع با تیونینگ یک خودرو به دنبال بهبود طراحی ظاهری، داخلی و فنی آن خواهیم بود. به شرکت‌هایی که کار ارتقای فنی و ظاهری خودروها یا همان تیونینگ را انجام می‌دهند تیونر می‌گویند که از جمله مشهورترین آن‌ها می‌توان به برابوس، منصوری، هنسی، نوویتک، تک آرت و… اشاره کرد. شرکت خودروسازان بونیز نیز دیگر بازوی تولیدی گروه PMG محسوب می‌شود که بازار هدف خود را در بخش خودروهای تجاری قرار داده است. کارخانه خودروسازان بونیز در زمینی به‌مساحت ۱۳۳ هزار و ۲۲۰ مترمربع در استان فارس و شهر شیراز، با هدف تولید خودروهای تجاری سبک و سنگین تاسیس شده است. کارخانه مانیان خودرو یک واحد تولیدی پیشرفته و به‌روز در حوزه تولید و مونتاژ خودرو بوده که در شهرستان آبیک از توابع استان قزوین احداث شده است. این پروژه عمرانی که در مساحتی بالغ بر ۴۸ هزار متر مربع اجرا شده، در حال حاضر در مراحل پایانی تجهیز قرار داشته و با به‌روزترین تجهیزات خطوط تولید و مونتاژ خودرو، در آینده نزدیک توان تولید محصولات خودرویی با کیفیت بالا را خواهد داشت.

عصر خودرو- شرکت پرشیا خودرو طرح تخفیف تابستانه خدمات تیونینگ خودرو را آغاز نموده است. تیونرها تمرکز خاصی روی سپرها دارند و معمولاً از سپرهایی با ورودی‌های هوای بزرگ‌تر در جلو و دیفیوزرها و خروجی‌های اگزوز گیراتر در عقب استفاده می‌کنند. تیونرهای کاربلد نیز از فیبر کربن برای کاهش وزن سپرها و همچنین افزایش استحکام آن‌ها سود می‌برند. تیونرهای حرفه‌ای می‌توانند درب‌های جدید با طراحی متفاوتی را برای درب‌ها در نظر بگیرند. اگر هدف از تیونینگ خودرو بهبود عملکرد آن باشد احتمالاً از متریال سبک‌وزنی برای درب‌ها استفاده خواهد شد.

بنابراین افراد مطابق استانداردهای این کمپانی هم آموزش می‌بینند و هم از قطعات موردنیاز و موردتایید برای تیون استفاده می‌کنند. به‌هرحال استفاده  نادرست از یک قطعه حتی اگر تیونر مجرب هم باشد، آسیب‌های جدی به خودرو وارد خواهد شد. در این خصوص می‌توان به کیت‌های اگزوز ریموت‌دار اشاره کرد که این روزها طرفداران بسیاری دارد و البته افراد و مراکز گوناگونی هم هستند که این کیت‌های اگزوزی را نصب می‌کنند. در مجموع، گروه پرشیا موبیلیتی با ترکیبی از تجربه، اعتبار و نوآوری، توانسته جایگاه ویژه‌ای در صنعت خودروی ایران به دست آورد. این گروه با ارائه طیف گسترده‌ای از خدمات و محصولات باکیفیت، تلاش می‌کند تا نیازهای متنوع مشتریان در حوزه موبیلیتی را برآورده سازد و همزمان، نقشی مهم در توسعه و پیشرفت صنعت خودروی کشور ایفا کند.

برای موتور XU7L4  می‌توان از میلسوپاپ های تقویتی مانند میلسوپاپ GTI6 یا میلسوپاپ های افترمارکت دیگر استفاده کرد. برای موتور XU7L3 نیز میلسوپاپ های افترمارکت ایرانی و وارداتی موجود می‌باشد ولی تنوع زیادی ندارند. از میلسوپاپ های افترمارکت ایرانی مثل هورنت و H&H گرفته تا نمونه‌های چینی مثل میلسوپاپ شرک و مدل‌های اروپایی مثل کتکمز و نیومن. کمک فنر در سیستم تعلیق موازی با فنر بسته می شود و وسیله ای مکانیکی است که جهت کنترل یا میرا کردن نوسانات فنرها، در نزدیکی هر چرخ نصب می شود. استفاده از کمک قنر با دوام بالاتر و جنس بهتر سبب بهبود عملکرد این قطعه شده و در نتیجه عمکرد کلی پژو پرشیا بهتر می شود.

بکارگیری سیستم تنفس طبیعی به همراه کیت های خنک سازی هوا Cold air intake  در تیونینگ پرشیا ، باعث بهبود عملکرد این خودرو در سرعت های بالا می شود. برای آگاهی از نمایندگی‌های رسمی پرشیا خودرو و دریافت خدمات پس از فروش معتبر   خودروهای ب ام و و مینی، لطفاً به وب‌سایت رسمی پرشیا خودرو مراجعه فرمایید. پرشیا خودرو برای پاسخگویی به‌نیاز مشتریانی که تمایل به‌انتخاب با رویکرد کاهش هزینه‌های نگهداری را دارند، زیر برند پرشیا ساین را راه‌اندازی کرد. وضعیت فعلی پروژه، در مراحل نهایی آماده‌سازی و تجهیز خط تولید قرار دارد و براساس برنامه‌ریزی صورت‌گرفته، نخستین خودروهای تجاری این شرکت در سال ۱۴۰۲ به‌بازار عرضه خواهد شد. این مجموعه، فعالیت‌های خود را با واردات برند آلمانی معتبر ب‌ام‌و و در ادامه برند مینی و همچنین ارائه خدمات پس از فروش گسترده برای این برندهای مطرح جهانی آغاز کرده است.

به‌ عنوان ‌مثال تیونر دستگیره را باز می‌کند و پس از اتمام کاور بدنه آن را بادیگر می‌بندد. چون باید باتری خودرو تعویض شود ولی چنین کاری هزینه گزافی را به مالک تحمیل می‌کند. تغییراتی که در بخش ظاهری و فنی خودرو در مرکز تیونینگ پرشیاخودرو انجام می‌شود، طبق استانداردهای ب‌ام‌و خواهد بود و با ابزارمخصوص‌های خاص و تیونرهایی که دوره آموزشی تخصصی را دیده‌اند، انجام می‌شود. شرکت‌های زیادی در زمینه افزایش قدرت و شتاب خودروها فعالیت می‌کنند و گاهی اوقات شاهد معرفی خودروهای تیون شده با قدرت‌های دیوانه‌وار هستیم. البته در اکثر موارد قابلیت اطمینان خودرو نسبت به نمونه استاندارد کاهش می‌یابد چراکه خودروساز از ظرفیت‌های خودروی خود آگاه است و آن را بیش از حد تحت‌فشار قرار نمی‌دهد درحالی‌که تیونرها به دنبال کسب حداکثر قدرت هستند. «پرشیا ساین» یکی دیگر از زیرمجموعه‌های قدرتمند گروه پرشیا موبیلیتی است که در زمینه تأمین قطعات و روغن‌های صنعتی فعالیت می‌کند.

برخی شرکت‌های تیونینگ توانایی انجام چنین کاری را دارند و می‌توانند سقف استاندارد را جدا نموده و نمونه‌ای تاشو و بازشونده را نصب کنند. برخی تیونرهای حرفه‌ای نیز بجای سقف فلزی خودرو از نمونه‌ای از جنس مواد سبک‌تر همچون فیبر کربن استفاده می‌کنند تا عملکرد کلی خودرو با کاهش وزن بهبود یابد. سراگزوز، دان‌پایپ، میدپایپ(لوله‌های میانی)، منبع اگزوز، ریموت، ریسیور، موتور برقی، کاتالیست اسپرت و اپلیکشین مربوط به تنظیمات روی گوشی نصب می‌شود تا میزان خروجی صدا دلخواه باشد. البته این  کیت اگزوز، وارداتی است و شرکت تولیدکننده این نوع کیت‌های اگزوز تنها با پرشیاخودرو در تماس بوده و فروش آن به صورت انحصاری توسط شرکت ما انجام می‌شود. به‌عنوان‌ مثال اگر مالک ب‌ام‌و ساکن شهر شیراز باشد، نمایندگی پرشیا خودرو شیراز خدمات تیونینگ را ارائه می‌دهد.

معمولاً درگسترها قدرت بسیار بالایی داشتند و چرخ های عقب بزرگ و بخش جلوی کوچک و با پهنای کمتر جزو شاخصه‌های آن‌ها به شمار می‌رفتند. در واقع تمامی قطعات ضروری و غیرضروری از روی خودروها باز می‌شدند و سپس پیشرانه‌ای جدید یا ارتقا یافته روی خودرو نصب می‌شد. تیونینگ پرشیا در سال‌های اخیر پیشرفت های زیادی داشته است یکی از مهم‌ترین دلایل این پیشرفت استفاده از سیستم موتور و سیستم برق رسانی جدید در این خودرو است که باعث شده است تغییرات زیادی را در این خودرو شاهد باشیم. برای بهبود و تیونینگ سگ دست و شغال دست پژو پرشیا استفاده از برندهای معتبر و با کیفیت و سبک انتخاب مناسبی است. باید از سوخت باکیفیت و ترجیحاً بنزین سوپر برای احتراق بهتر پژو پرشیا استفاده کنید.

از دست خارج نشدن ماشین باعث می‌شود تا راننده بتواند با خیال راحت‌تری نسبت به حالت عادی به سرعت ماشین بیافزاید. کویل خودرو ، قطعه ای است که برق تولید شده را به موتور انتقال میدهد تا فشار لازم برای احتراق داخل موتور ایجاد شود . در شرایط عادی حدوداً ۷۰۰۰ ولت برق نیاز است تا جرقه ها کامل باشند و احتراق مناسب برای روشن شدن خودرو صورت بگیرد. اين گاز وقتي وارد سيلندر پژو پرشیا مي شود، به دليل گرماي زياد داخل محفظه به اتم اكسيژن و نيتروژن تجزيه می گردد. اين عمل با گرفتن گرما از سيلندر همراه است در نتيجه دماس محفظه ی احتراق كم مي شود.

پژو پارس دیگر آن جذابیت گذشته را مخصوصا در نمونه‌های صفر کیلومتر برای مشتریان خودرو در داخل ایران ندارد و رقبای چینی و حتی هم وطن ایرانی پژو پارس اجازه نفس کشیدن به این خودرو را نمی دهند. یکی از اقداماتی که در بحث تیونینگ پرشیا مطرح است، سیاه کردن ماشین است البته نه اینکه رنگ ماشین را تغییر دهند. بلکه منظور از سیاه کردن ماشین، دودی کردن شیشه ها یا چراغ های عقب ماشین است. با مخمل پاشی داشبورد علاوه بر زیبا کردن اتاق خودرو ، تا حدی از صدای آن کاسته می شود. صداگیری پژو پرشیا  به مجموعه اقداماتی که برای رفع صدای اضافی و آزار دهنده خودرو انجام می گیرد. صداگیری اتاق پرشیا شامل صداگیری داشبورد، شش ستون، چهار درب، صندوق و طاقچه عقب، سقف و سانروف می‌شود.

به‌ بیان ‌دیگر تیونرهای ما اگزوز را پس از مانیفولد دود کاملا تعویض می‌کنند. ضمن اینکه قطعاتی که در ب‌ام‌و برای تیون استفاده می‌شوند دارای گارانتی شرکت هستند. حتی کاورهای بدنه را هم تا ۵ سال گارانتی می‌کنیم و درصورت تغییررنگ بدنه مشکلات مرتفع خواهد شد. پژو پارس ایران خودرو اکنون با موتورهای 1.8 ساده و TU5 در نسخه‌های دستی و گیربکس اتوماتیک و با موتورهای 1.8 زانتیایی (ELX) و 2.0 مدل XUM در مدل‌های دست دوم قابل خریداری است. البته پژو پارس دوگانه سوز هم برای مدتی تولید شد که به ندرت در بازار یافت می‌شود.

به‌مناسبت معرفی گروه پرشیا موبیلیتی(PMG) به‌سراغ شبنم رفیع‌نژاد، مدیر بازاریابی و ارتباطات پرشیا خودرو رفتیم تا در خصوص فعالیت‌های این مجموعه و نحوه شکل گرفتن این گروه سوال کنیم. پژو پارس ELX از موتور 1.8 لیتری زانتیایی استفاده می‌کند که قدرت و شتاب بسیار خوبی دارد ولی تولید آن پس از مدتی، به دلیل تحریم و عدم دسترسی ایران خودرو به موتور آن، متوقف شد. موتور TU5 به کار رفته در پژو پارس قدرت 108 اسب بخاری و گشتاور 142 نیوتن متری دارد و در مدل پارس LX شتاب 0 تا 100 کیلومتر 13.2 ثانیه‌ای را رقم می‌زند. پژو پارس در مدل LX با جعبه دنده 5 سرعته دستی عرضه می‌شود و به تازگی با جعبه دنده اتوماتیک هم قابل خریداری است. طبق اعلام ایران خودرو، شتاب 0 تا 100 کیلومتر در مدل اتوماتیک برابر با 15 ثانیه و حداکثر سرعت آن 180 کیلومتر بر ساعت است. پژو پارس ایران در نخستین سال‌های عرضه به دلیل طراحی به‌ روز و جذاب، توانست نظر مثبت بسیاری از مردم و کارشناسان را جلب کند.

در طی تیونینگ صندلی پرشیا هم به زیباسازی ظاهر و هم به راحتی صندلی برای راننده پرداخته می شود. میل‌لَنگ قطعه‌ای در موتور پرشیا  است که حرکت خطی پیستون‌ها را تبدیل به حرکت دورانی می‌کند. میل لنگ معمولاً به وسیله یاتاقان روی بلوک سیلندر سوار می‌شود و قطعه‌ای بنام «بغل یاتاقانی» خلاصی یا لقی طولی میل لنگ را تنظیم می‌کند. شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو سریع‌ترین روش دسترسی به اخبار فناوری، علم و خودرو است. جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید. یک از بزرگ‌ترین نقاط ضعف موتور XU7L3 منیفولد هوای آن می‌باشد که با تعویض با منیفولد XUM و یا منیفولد شمع کج این ضعف آن برطرف می‌شود.

اما اکنون سال‌های زیادی از آن زمان می‌گذرد و پژو پارس بدون تغییر در ظاهر، به بازار عرضه می‌شود. در حالی که گرد کهنگی بر پیکر آن نشسته و شرکت خودروساز توجهی به این موضوع ندارد. به هر حال در بازار بی رمق ایران، با حضور رقبایی چون پژو 405، پژو 206 صندوق دار، رانا و تندر 90، پژو پارس کار چندان سختی هم برای راضی کردن مشتری در بخش طراحی ظاهری ندارد ولی در مورد قوای محرکه اوضاع کمی متفاوت است. برای بهبود لاستیک پژو پرشیا می توانید از لاستیک های خاص با عاج و اندازه مناسب استفاده نموده و شتاب اولیه خودرو را افزایش دهید. به علاوه برای زیباسازی و اسپرت کردن پرشیا از طرح های مختلف و اسپرت لاستیک استفاده نمایید. یکی از مهم‌ترین بخش‌های این گروه، واحد خدمات پس از فروش است که با نام «پرشیا سرویس» شناخته می‌شود.

با بهینه سازی سرسیلندر پرشیا ، به راحتی می توانید از موتور قدرت بیشتری دریافت نمایید. فرآینده ساده ای نظیر پولیش سیلندر و سر سیلندر و زدودن ایرادات ریخته گری ، قدرت موتور را به طور قابل توجهی بهبود می بخشد. درواقع ما شبکه تیونینگ داریم یعنی این اقدام تنها در دفتر مرکزی خدمات تیونینگ ارائه نمی‌شود. با نصب این کیت مکش به‌جای فیلتر هوای فابریک هوای بیشتری را به موتور خود می‌رسانید و این یعنی احتراق قوی تر البته این تغییر آن‌چنان زیاد نبوده اما با استفاده از لوازم دیگر و نسبت به هزینه آن کارآمد است. محوری که چرخ روی آن دوران می کند و روی آن یاتاقان بندی می شود.شغال دست پژو پرشیا یک قطعه لولایی شکل می باشد که مهمترین وظیفه آن تسهیل کردن چرخیدن چرخ ها بر روی محور فرمان می باشد و قابل توجه است بدانید که محور شغالدست ها اغلب سیبک فرمان یا سگ دست می باشد. کاهش ارتفاع پرشیا باعث نزدیک‌تر شدن آن به زمین می‌شود و این مورد باعث می‌شود ماشین در پیچ‌ها سخت‌تر از دست راننده خارج شود.

از تیونینگ ظاهری ساده همچون نصب سر اگزوز افترمارکتی گرفته تا نصب کاپوت، چراغ، گلگیر و… را می‌توان جزو تغییرات طراحی و ظاهری دانست. اما بخش مهم‌تر تیونینگ به قوای محرکه ارتباط دارد که در این بخش شاهد بهبود چشمگیر پیشرانه، گیربکس، سیستم تعلیق و… خواهید بود. معمولاً تیونرهای حرفه‌ای در هر دو بخش فعالیت دارند هرچند عمده تمرکز خود را روی افزایش قدرت و شتاب خودروها می‌گذارند. برای تنظیم ارتفاع جلوی پژو پارس می‌توان از فنر پژو 206 استفاده کرد که هم ارتفاع مناسبی به خودرو می‌دهد و هم نرمی قابل قبولی دارد. ارتفاع قسمت عقب پژو پارس توسط مکانیک و جلوبندی‌ساز قابل تنظیم است و نیاز به تعویض قطعه خاصی ندارد. البته می‌توانید از فنر و کمک‌فنرهای افترمارکت هم در جلو و عقب خودرو استفاده کنید یا حتی سراغ سیستم‌های پنوماتیکی برای تعلیق خود بروید.

استفاده از پیستون های مخصوص مسابقات در پژو پرشیا سبب می شود که تراکم سوخت در درون سیلندر افزایش یافته و در نتیجه نیرو و توان بیشتری در موتور خودرو ایجاد شود. استفاده و بکارگیری میل سوپاپ های اسپرت در تیونینگ پرشیا ، به اندازه ی بیشتر باز شده و حجم بیشتری از هوا و سوخت وارد سیلندر های موتور خودرو شود. که در نتیجه آن احتراق قوی تری شکل گرفته و قدرت موتور به اندازه چشمگیری افزایش می یابد. برای تیونینگ خودرو روش های بسیار زیاد و متفاوتی وجود دارد که از آنها می توانید به ریمپ ecu ( ایسیو ) و زیبا سازی خودرو و اسپرت کردن و تقویت موتور ، آن نام برد . پرشیاخودرو که تاکنون به عنوان عرضه کننده خودروهای بی ام و و مینی در کشور فعالیت می کرد این روزها در تلاش است تا در دوران ممنوعیت واردات با گسترش دامنه فعالیت های خود به حوزه های تازه ای ورود کند. پرشیاخودرو که تاکنون به عنوان عرضه کننده خودروهای بی ام و و مینی در کشور فعالیت می کرد این روزها در تلاش است تا در دوران ممنوعیت واردات با گسترش دامنه فعالیت های خود به حوزه ...

اما موتور 1.8 لیتری می‌تواند قدرتی برابر با 100 اسب بخار و گشتاوری معادل 153 نیوتن متر تولید کند و در مدت زمان 15 ثانیه پس از حرکت از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. باید بگوییم که جعبه دنده در این مدل عملکرد خوبی ندارد به علاوه اینکه مصرف سوخت ترکیبی آن 9.1 لیتر برای 100 کیلومتر اعلام شده که ب نظر عدد نادرستی می‌آید و تست‌های جاده‌ای، ارقام بالاتری را نشان می‌دهند. خودروهای فابریک کارخانه با توجه به شرایط کلی جاده‌ها ساخته می‌شوند و اغلب آن‌ها از لاستیک‌های با پهنای کمتر و رینگ‌های کوچک‌تر استفاده می‌کنند. همچنین ارتفاع سیستم تعلیق آن‌ها از سطح زمین نیز بیشتر است؛ اما افرادی هستند که می‌خواهند علاوه بر کاهش ارتفاع سیستم تعلیق خودروی خود از رینگ و لاستیک‌های بهتر استفاده کنند. به همین خاطر می‌توان رینگ و لاستیک‌های حرفه‌ای و باکیفیت را از برخی شرکت‌ها تهیه کرد.

تیونینگ چراغ می‌تواند هم شامل استفاده از چراغی با طراحی جدید و متفاوت باشد و هم شامل چراغ استاندارد با عملکرد نورانی بهتر. در اکثر موارد تیونرها از چراغ‌های خشن‌تر و گیراتر برای خودروها استفاده می‌کنند تا ظاهر کلی خودرو را بهبود بخشند هرچند برخی تیونرهای حرفه‌ای به دنبال بهبود کارایی می‌روند و از چراغ‌هایی با تکنولوژی LED یا حتی لیزر استفاده می‌کنند. پژو پرشیا که امروز با نام پژو پارس شناخته می‌شود یکی از زیباترین محصولات ایران ‌خودرو است که سال های سال است تولید می‌شود. این خودرو در واقع نوعی فیس لیفت از پژو ۴۰۵ می باشد که در طول سال ها تغییرات زیادی را به خود دیده است. تیونینگ پژو پارس امروزه توسط تعداد زیادی از مالکان این خودرو انجام می‌شود.

این مشتریان زمانی که کاور بدنه را برای خاص‌تر بودن انتخاب می‌کنند، باردیگر به مرکز تیونینگ می‌آیند تا در بخش فنی هم خودرو مثل بدنه متفاوت باشد. این افراد بیشتر برای نصب کیت اگزوز و همچنین تغییرات در بخش موتور  به‌منظور افزایش توان و شتاب‌گیری بهتر به واحد تیونینگ پرشیا خودرو مراجعه می‌کنند تا مطابق آنچه می‌خواهند، تغییرات روی خودرویشان انجام بگیرد. صفر تا صد پرشیا معمولا بین 15 الی 18 ثانیه ( میانگین 16 ثانیه ) میباشد که بستگی به سال خودرو و نوع ایسیو آن و شیب و دست فرمان راننده متفاوت است. پیش از پاسخ به این سوال باید بگویم در پرشیاخودرو تیون محصولات ب‌ام‌و و مینی به طور کاملا تخصصی انجام می‌شود. بنابراین اگر قرار است تغییراتی هم در بخش فنی خودرو انجام شود، مطابق استانداردهای تعریف ‌شده کمپانی ب‌ام‌و خواهد بود. به‌عنوان‌مثال اگر هنگام کاور بدنه  نیاز به بازشدن دستگیره باشد، براساس توصیه کمپانی سازنده به‌وسیله ابزارمخصوص دستگیره باز و سپس بسته می‌شود.

پرشیا خودرو به‌عنوان یک مجموعه خصوصی با ۲ دهه فعالیت در صنعت‌خودرو، در جایگاهی قرار گرفته است که به‌عنوان یک شرکت معتبر در این صنعت محسوب می‌شود. زمانی‌که نیاز باشد قطعاتی مانند دیسک و کلیپر ترمز را تغییر دهیم، باید بلوکه ABS و ماژول‌های مربوط به این سیستم را هم تغییر داد. برای اینکار می‌توانید سراغ توربو یا سوپرشارژر یا تراتل بادی بروید شاید بتوان گفت توربو و سوپرشارژر برروی موتور تیوفایو بهتر پاسخ بدهند، تراتل هم گزینه بدی نیست اما ممکن است کمی از حالت شهری به‌دور بشوید که البته در گزینه‌های دیگر نیز همین‌طور ممکن است. استفاده از این سیستم‌ها تغییرات بیشتری نیز می‌طلبد مانند تعویض شاتون و پیستون‌ها، یاتاقان‌ها، میل‌لنگ، ایسیو، انژکتور و… با نمونه‌های افترماکت. سیستم جرقه نیز بسیار اهمیت پیدا می‌کند مخصوصاً در موتورهای خانواده ایکس یو که از کوئل‌های ضعیف‌تری برخوردار هستند، برای تقویت این سیستم می‌توانید سراغ کیت‌های کوئل‌های قوی تر کارخانه‌ای و یا افترمارکت به همراه شمع‌های قوی تر و دیگر متعلقات بروید.

در مدت زمان برگزاری این طرح انواع خدمات تیونینگ اعم از نصب کاور، نصب کیت اگزوز، رینگ و سایر خدمات تیونینگ تا حداکثر 15% تخفیف را شامل می‌شوند و مالکان انواع خودروهای سواری می توانند از خدمات این طرح بهره مند شوند. شرکت پرشیا خودرو یکی از معتبرترین شرکت‌های فروش و خدمات پس از فروش خودرو در ایران است و سال‌هاست که با برندهای ب‌ام‌و و مینی در کشورمان شناخته می‌شود. در مدت زمان برگزاری این طرح انواع خدمات تیونینگ اعم از نصب کاور، نصب کیت اگزوز، رینگ و سایر خدمات تیونینگ تا حداکثر ۱۵% تخفیف را شامل می‌شوند و مالکان انواع خودروهای سواری می توانند از خدمات این طرح بهره مند شوند. همان‌طور که گفتیم به‌صورت کلی موتور تیوفایو برای تیونینگ گزینه منطقی تری به نظر می‌آید اما به این معنی نیست که موتورهای دیگر از این نظر دست‌وپا بسته باشند و آنها هم قابلیت افزایش توان و بهینه‌سازی را دارند. در ادامه مواردی که می‌توانید روی پژو پارس انجام دهید تا شاهد افزایش قدرت آن باشید را به طور مختصری معرفی خواهیم کرد.

البته فیس‌لیفت در این بازه زمانی برای مشتریان بسیار جالب است، البته اگر ب‌ام‌و بامدل‌های روز وارد کشور می‌شد، چنین اقدامی بسیار جالب نبود. پس از تنفس بهتر باید بتوانیم دود را از سیلندر به‌صورت بهتر خارج کنیم، هدرز قطعه جایگزینی برای منیفولد دود است که با جایگزین‌کردن آن باعث روان‌تر خارج‌شدن دود و همین‌طور کنترل آن از سر سیلندر تا منبع اگزوز (سایزهای مختلف هدرز خاصیت متفاوتی داشته و برای اهداف مختلفی بکار گرفته می‌شوند). تأثیر هدرز بر روی هر سه مدل موتور این خودرو محسوس بوده و می‌تواند باعث تولید صدای دل‌نشین‌تری هم بشود. این قطعه جزیی از جلوبندی خودرو بوده و وظیفه آن مدیریت خودروی شما در حین عبور از دست اندازها و پیچ ها و چاله ها می باشد. استفاده از اکسل دینا پارت برای تیونینگ اکسل پژو پرشیا انتخاب مناسبی می باشد.

در خصوص سیستم‌ تعلیق خودرو هم تا جایی که استانداردهای کمپانی ب‌ام‌و آن را تایید کند، تغییرات انجام می‌شود. کیت اگزوز که تقریبا کامل شده و ۸۰ درصد چیپ را هم با همراهی یک شرکت آلمانی که با کمپانی ب‌ام‌و همکاری دارد و موردتایید آن است، پیش بردیم که البته از خارج کشور و آلمان تامین می‌شود. اما تنها مشکلی که در این زمینه وجود دارد، کیفیت سوخت است که درحال بررسی این پارامتر هستیم چون کیفیت سوخت در نصب چیپ بسیار تاثیرگذار است. پس به دارندگان ب‌ام‌و توصیه می‌کنیم نصب چیپ برای افزایش توان موتور، تنها با استفاده از مکمل سوخت امکان‌پذیر است. چیپ‌ها قطعات الکترونیکی هستند که پارامترهای استاندارد تعریف‌شده را به حالت اسپرت بدل کرده و در راستای تغییرات ایجاد شده، توان موتور را افزایش می‌دهند که معمولا ۳۰درصد توان افزایش می‌یابد.

شاید تیونینگ شیشه‌های خودرو خیلی رواج نداشته باشد اما دودی کردن آن نیز به نوعی بهبود کارایی محسوب می‌شود. البته درصورتی‌که این کار به‌صورت اصولی و با متریال مناسب انجام شود باعث کاهش دمای داخل کابین خواهد شد و آسایش بیشتر سرنشینان را در پی خواهد داشت. همچنین برخی شرکت‌ها کار ضدگلوله کردن شیشه‌ها را نیز انجام می‌دهند که هزینه نسبتاً بالایی دارد. متقاضیان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره دفتر مرکزی پرشیاخودرو ۰۲۱۴۵۹۱ بخش تیونینگ تماس حاصل نمایند. براساس بررسی‌ها، این کیت‌های اگزوز دست‌ساز هستند و با یک موتورالکتریکی و گیرنده، به اصطلاح آن‌ها ریموت‌دار جلوه می‌دهند و حداکثر دومیلیون‌تومان هزینه خواهد داشت و هزینه ۱۰ تا ۲۰میلیونی از مالک خودرو دریافت می‌کنند. یک مورد بسیار رایج دیگر برای اسپرت کردن پژو پرشیا ، عوض کردن چراغ های ماشین و استفاده از چراغ هایی از جمله هدلایت، زنون و… است که می‌تواند خودرو را بسیار اسپرت و زیباتر کند.

نکته‌ای هم  در مورد آلایندگی‌ها وجود دارد، اینکه کاتالیست نصب‌شده از نوع اسپرت است که سر راه خروجی قرار می‌گیرد. در مورد کیت‌های اگزوز M هم باید بگویم منظور از این کیت تنها همان منبع اگزوز بوده که غرش موتور یا صدای خروجی را بیشتر می‌کند. صفر تا 100 پژو پرشیا غرب  استیل معمولا بین 13 الی 14 ثانیه ( میانگین 13.6 ثانیه ) میباشد که بستگی به مدل و نوع ایسیو پرشیا و سراشیبی و دست فرمان راننده متفاوت است. گروه اول؛ برای کارهای محافظتی بدنه خودرو مراجعه و در این زمینه خدماتی شامل سرامیک بدنه یا کاورهای محافظتی بی‌رنگ را انتخاب می‌کنند. گروه دوم شامل مشتریانی است که علاوه‌بر خدمات فوق برای خاص‌تر شدن خودرویشان به ما مراجعه می‌کنند و به‌عنوان‌مثال کاورهای مات یا رنگی برای بدنه خودرویشان نصب خواهد شد.

متأسفانه، اخیرا برخی شرکت‌ها و واردکنندگان غیررسمی، بدون داشتن زیرساخت‌های لازم و بدون تعهد به ارائه خدمات پس از فروش، اقدام به تبلیغات در خصوص عرضه محصولات ب ام و و مینی و سوء استفاده از نام پرشیا خودرو در خصوص خدمات پس از فروش این خودروها نموده اند. این موضوع مورد تایید مجموعه پرشیاخودرو (پرشیاموبیلیتی) نبوده و این امر باعث خواهد شد که خریداران این خودروها در آینده با مشکلاتی مانند تحویل خودروی غیر استاندارد و مشکل دار، نبود خدمات گارانتی، عدم تأمین قطعات یدکی و دشواری در انجام سرویس‌های دوره‌ای مواجه شوند. البته که افراد زیادی خواهان شرکت در چنین مسابقاتی بودند و رفته‌رفته بازدیدکنندگان نیز از مهندسان خواستند تا خودروهای آن‌ها را ارتقا دهند. مدیران باهوش سریعاً روند کار را بررسی کردند و شرکت‌های تیونینگ زیادی را تأسیس نمودند. فراموش نکنید که در مسابقات موتور اسپرت آلمان خودروهایی با ظاهر اسپرت تر و مجهز به قطعاتی همچون اسپویلر خودنمایی می‌کردند.


بهترین تیونرها در ارومیه