فیلم سینمایی فرق 2021-07-31

مقایسه‌ای عجیب: شباهت‌ها و تفاوت‌های سریال ایرانی «آبان» و فیلم «پیشنهاد بی‌شرمانه» یک پزشک

در دنیای بصری فیلم‌های درام فانتزی شخصیت‌های افسانه‌ای، جادویی و فوق بشر وجود دارند. برای مثال کلمه درام در حوزه سینما و تئاتر یعنی بازنمایی یک صحنه واقعی در برابر دیدگان تماشاچیان. معنای دیگر درام در بیان احساسات برای تماشاچیان خلاصه می‌شود؛ یعنی بازیگر تداعی کننده احساساتی مانند نگرانی، ترس، اضطراب و تنش‌های شدید احساسی برای بینندگان اثر است. این ژانر تلاش دارد تا واکنش‌های عاطفی قوی مانند گریه، خشم، یا همدردی را برانگیزد.

به همین دلیل هم تلاش‌‌های مرد برای فرار و شکست خوردن‌های پیاپی‌اش مدام آه از نهاد مخاطب بلند می‌کند. چون رهایی بسیار نزدیک به نظر می‌رسد، یک در یا یک پنجره باز کافی است یا حتی یک فریاد. در چنین فضایی تنش آهسته و پیوسته بالا می‌رود و در تار و پود فیلم جاری می‌شود تا این که یکی از وحشتناک‌ترین پایان‌بندی‌های ممکن رقم می‌خورد. در این قسمت روایتی اخلاقی هم وجود دارد که به حاملگی زنی از اعضای گروه فیلم‌برداری اشاره دارد. این جستجوگر یا پلیس و کارآگاهی حرفه‌ای است یا فردی که بنا به دلایلی شخصی به دنبال حل کردن معمایی به راه افتاده.

چگونه می‌شود مخاطب یک سریال را چندین و چندبار ببیند و حالش به هم نخورد؟ جواب آن اما اقبال عموم مردم به سریال‌های مختار و جومونگ نیست، چون بحث خوش‌ساختی با محتوای مورد بحث ما فرق می‌کند. نمایش فیلم‌ها به مانند سابق، در سینماهاست و استقبال‌هایی کم‌و‌بیش پرشوری از برخی فیلم‌ها صورت می‌گیرد. نهادهای دولتی در سطح سیاست خود­مختار به نظر می­رسند، ولی از لحاظ ایدئولوژیک که همیشه مکتوم است، پیوندهایی با همدیگر دارند و شبکه­ای از مناسبات بین آنها وجود دارد و انگار در خیلی از موارد شبیه هم هستند. این همان گفتمان ایدئولوژی مسلط است که آنها را در خیلی از موارد شبیه هم می­کند. بر اساس این دیدگاه، فیلم بازتاب صرف ساختارهای اجتاعی نیست بلکه خود در بازتولید آن نقش دارد و می­تواند تفاوت­ها را برجسته یا اینکه آنها را پنهان کند. ممکن است هنگامی که درباره فیلمی جستجو می کنید، به حروفی برخورد کنید که برای توضیح رده سنی جلوی فیلم نوشته شده است، در سایت IMDb نیز برای رده بندی فیلم ها از این حروف استفاده شده است.

«پیشنهاد بی‌شرمانه» درباره وسوسه، عشق، اعتماد و تأثیر پول در روابط انسانی است. فیلم این سوال را مطرح می‌کند که آیا پول می‌تواند ارزش‌های اخلاقی و عشق واقعی را به چالش بکشد؟ همچنین، نشان می‌دهد که گاهی تصمیمات مالی می‌توانند پیامدهای احساسی و روانی سنگینی به همراه داشته باشند. فیلم با کاوش در مسائل قدرت، انتخاب و پیامدهای تصمیمات سخت، یک درام تأثیرگذار خلق می‌کند. اگرچه ملودرام‌ها معمولا از عناصر اغراق‌آمیز برای تحریک احساسات استفاده می‌کنند، برخی از آن‌ها نیز می‌توانند به مسائل واقعی و جدی بپردازند.

این چالش‌های اخلاقی، محور اصلی درام در هر دو اثر را تشکیل می‌دهند. الفابا و گلیندا با یکدیگر صمیمی می‌شوند و یک ارتباط واقعی بین آنها شکل می‌گیرد. با پیشروی داستان، روایت فرعی مربوط به حیوانات سخنگو پدیدار می‌شود. حیواناتی که به تدریج توانایی صحبت کردن به زبان آدمیزاد را از دست می‌دهند. پیتر دینکلیج صدای دکتر دیلاموند، پروفسوری که بز هم است را بازسازی می‌کند.

درام احساسی؛ صحنه تکامل و ابراز احساسات

در ایران نیز به تازگی، این پلتفرم‌ها بالا آمده و استقبال‌ از آن‌ها صورت گرفته است. رمزگذاری همان ایجاد دلالت معناست که اصلی­ترین کنش در تولید پیام است. به این ترتیب شناخت نظام ارجاعات و رمزگذاری­ها این امکان را می­دهد که با رمزگشایی متن به کشف ارجاعات دال­ها بپردازیم تا از این طریق بتوانیم نشانه­ها را متمایز کنیم. همینطور اگر بدنبال یک آموزشگاه خوب برای آموزش بازیگری میگردید پیشنهاد میکنم لیست معتبرترین صفحه مقایسه مراکز آموزشی کشور را در صفحه ” کلاس بازیگری ” مشاهده کنید. گروه بدون رده یا Not Rated فیلم هایی که درجه بندی نشده باشند در این رده قرار می گیرند.

در ادامه فیلم به گذشته برمی‌گردیم و زمانی که، الفابا با رنگ سبز و چهره‌ای متمایز به دنیا می‌آید. پدر و مادر او از دیدن این نوزاد عجیب شوکه می‌شوند و همین ظاهر متفاوت که کلیدواژه اصلی داستان و فیلم است، او را به کودکی منزوی و آسیب‌دیده تبدیل می‌کند. در ادامه نشان داده می‌شود که، هم الفابا و هم گلیندا تازه وارد دانشگاه شیز شده‌اند.

حوادث از این به بعد به گونه‌ای دست به دست هم می‌دهند که فیلم را به یک «جن‌گیر» (The Exorcist) مدرن تبدیل می‌کند. فیلم «نیمه تابستان» دقیقا از همین الگوی آشنا اما به شیوه‌ای متفاوت بهره می‌گیرد. اما نه ریتم تندی دارد و نه عجله‌ای که اتفاقات را پشت سر هم ردیف کند و سر و ته داستان جمع کند. اگر اهل تماشای فیلم‌های این چنینی نیستید و از فیلم‌های ترسناک توقع دیگری دارید، احتمالا از تماشای «مندی» لذت نخواهید برد. اما اگر دوست دارید که به تماشای فیلمی متفاوت بنشینید که می‌داند چه می‌خواهد و اتفاقا به آن هم می‌رسد، فیلم درستی را برای تماشا کردن انتخاب کرده‌اید. در چنین شرایطی است که نه تنها از تماشای فیلم لذت می‌برید بلکه شنیدن موسیقی معرکه‌ی آن هم می‌تواند به خاطره‌ای فراموش نشدنی تبدیل شود.

ولی درباره سریال‌ها، تغییر نمایش‌دهنده عمده آن در سرتاسر جهان به چشم می‌خورد. در سالیان نه چندان دور، پلتفرم‌های مجازی اصلا وجود خارجی نداشتند که بخواهند قد عَلَم بکنند ولی با گسترش اینترنت و دسترسی گسترده مردم‌ها به آن، این پلتفرم‌ها رونق گرفتند. «دختران کوچه غم» به نویسندگی علی جعفرآبادی و امیر ابیلی محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج است و قصه‌ای متفاوت از دهه ۵۰ شمسی را روایت می‌کند. علیرضا ثانی‌فر، پرهام غلاملو، صادق برقعی، محمد موحدنیا، سبا امیری، محمد رشیدی در این فیلم کوتاه به ایفای نقش پرداخته‌اند و پخش بین‌الملل اثر بر عهده سولماز اعتماد است. هملت به دلیل عمق فلسفی و پیچیدگی‌های دراماتیک خود، به یکی از تأثیرگذارترین و تحلیل‌شده‌ترین آثار درام در تاریخ تئاتر تبدیل شده است. یکی از رایج‌ترین انواع درام که بسیاری از بزرگان حوزه تئاتر و سینما از آن بهره می‌برند، درام معکوس است.

بهترین انیمیشن های ابرقهرمانی (10 مورد از برترین ها)

حدسش درست از آب در می‌آید و همسر سابق را بر خلاف ادعایش غمگین‌تر از گذشته می‌بیند. اما هیچ چیز سر جایش نیست و مرد در دام فرقه‌ای خرافه‌پرست افتاده که قصد قربانی کردنش را دارند. این ژانر فیلم حاوی داستان‌های هیجان‌انگیزی است که در مکان‌های عجیب و تخیلی رخ می‌دهند.

سریال پایتخت 7 چند قسمت است؟

فرانک باوم و هم فیلم کلاسیکی به همین نام محصول سال 1939، منابع الهام اصلی این اثر هستند. فرانک باوم از نوشتن این کتاب، حمله به سیاست‌های اقتصادی آمریکا در اوایل قرن بوده‌است. به‌عبارت دیگر، تنش بین شرور و سرزمین خیالی از همیشه وجود داشته‌است.

ابتدای ورود VOD ها به زندگی مردم در اواخر دهه ۸۰ شمسی بود، جایی که CD ها حاکمیت بلامنازع انتقال اطلاعات را داشتند و حرفی از فلش‌ها بر زبان‌ها نبود. نشست رونمایی و تحلیل دو کتابِ فیلم‌نامه «گورخَر» و «ماهیِ آزاد» به‌ قلم ایران انتظام در خانه هنرمندان ایران برگزار خواهد شد. در این نشست دو کتابِ فیلم‌نامه با نام‌های «گورخَر» و «ماهیِ آزاد» نوشته ایران انتظام رونمایی می‌شود. ایران انتظام‌ دانش‌آموخته کارگردانی سینما و عکاسی، طی سه دهه به عنوان نویسنده، کارگردان، عکاس هنری و عکاس فیلم فعالیت کرده است.

به گزارش ایرنا، فیلم کوتاه «تنها کنار هم» به نویسندگی و کارگردانی امید میرزایی و تهیه‌کنندگی سعید خانی و انجمن سینمای جوانان رفسنجان به بیست و هشتمین جشنواره زوم لهستان و بیستمین دوره جشنواره لابور ترکیه راه یافت. صحنۀ گفتگوی پرویز و احلام موسیقیِ دلنشین­تری در مقایسه با گفتگوی احلام و فرهان پخش می­شود. حتی صدای آرام باد در نخلستانی که اهلام با فرهان در حال گفت­وگو با هم هستند، همان گرمای سخت منطقه را به نمایش می­گذارد به طوری که فرد تمایل دارد هر چه سریع­تر از این محیط رها شود. این امر می­تواند در تمایل مخاطب به یکی از شخصیت­های فیلم تأثیر بگذارد. در «آبان»، شخصیت اصلی یک زن نخبه در حوزه هوش مصنوعی است که با چالش‌های حرفه‌ای و شخصی مواجه می‌شود.

این فیلم با صحنه‌های اکشن پرتنش و هیولاهای غول‌پیکر، حس تعلیق و ترس را درطول داستان حفظ می‌کند. مقاله بهترین فیلم های ترسناک چینی را با Secrets in the Hot Spring ادامه می‌دهیم. داستان درباره زندگی هسینگ ژیائو است، یک دانش‌آموز دبیرستانی که در کودکی خانواده‌اش او را رها کرد و اکنون زندگی سختی را می‌گذراند. او یک روز از طرف پدربزرگ و مادربزرگش دعوت می‌شود تا به چشمه آب گرم خانوادگی‌شان برود.

میزگرد نقد و بررسی مجموعه چهارجلدی در حوزه سینما؛

کارگردان Oren Peli تنها با تایم لپس خواب افراد و چیزهای دیگر توانست ترس را در بینندگان القا کند. هنگامی که خانواده در خانه مستقر می‌شوند، اتفاقات ترسناک و عجیبی شروع می‌شود و آنها توسط نیروهای ماوراءالطبیعه ، در عمارت تسخیر می‌شوند. در نهایت، شناخت تفاوت‌های بین سبک و ژانر می‌تواند به تحلیل بهتر و عمیق‌تر فیلم‌ها و آثار هنری کمک کند. هر یک از این مفاهیم به نوبه خود بر روی نحوه روایت داستان و تجربه تماشا تاثیر می‌گذارند و درک آن‌ها می‌تواند به تماشاگران و تحلیلگران سینما کمک کند تا تجربه غنی‌تری از آثار هنری داشته باشند. فیلم های وسترن ، داستان یک گاوچران یا هفت تیرکش را روایت می کنند که در غرب وحشی به دنیال یک قانون شکن هستند و او را تعقیب می کنند.

این غم هم دقیقا به سفر آن‌ها ارتباط دارد؛ پس فیلم‌ساز از این شرایط بهره می‌برد و مصیبت‌های پیش‌رو را تبدیل به نوعی آیین سوگواری می‌کند؛ یک سوگواری دردناک که جان تمامی رفقا را به خطر می‌اندازد. ویژگی دیگر این نوع فیلم‌ها، که باعث هر چه ترسناک‌تر شدنشان می‌شود، به باورهای کورکورانه‌ و دیوانه‌وار افراد فرقه بازمی‌گردد. این که آن‌ها جنایت را نه به دلیل کسب یک نوع ارضای روانی (مثل قاتلین فیلم‌های اسلشر)،‌ بلکه به دلیل خدمتگزاری به یک قدرت موهوم یا اجرای یک باور ریشه‌دار انجام می‌دهند.

یکی از لذت‌های پایدار داستان جادوگر شهر از از زمان پیدایش، که مانند فیلم‌های ساخته‌شده در هالیوود قدیم بی‌نقص است، ترکیبی از سادگی روایی و درخشش ذاتی سینمایی آن است. این ویژگی تقریبا در تمام اقتباس‌های اثر دیده می‌شود، چون ماهیت داستان جادوگر شهر از همین است. مانند بسیاری از تولیدات بزرگ استودیویی، اولین فیلم محصول سال 1939 هم غرق در دریایی از چهره‌های سفید است، که تنهایی و تمایز چهره سبز، بامزه و شاید تمسخرآمیز همان جادوگر بدجنس غرب، برجسته می‌شود. این شخصیت به‌عنوان نشانگر تفاوت عمل می‌کند، تفاوتی که ممکن است کودکان را ترسانده باشد، اما دیگرانی را هم هیجان‌زده کرده‌است. اما فیلم شرور محصول 2024 مستقیما به تفاوت نژاد نمی‌پردازد و به بینندگان واگذار می‌کند که با آن درگیر شوند یا نه.

فیلم برتر درباره فرقه های مذهبی که در زمان خودشان با ارزش بودند

یک سرباز نیروی دریایی آمریکا در زمان جنگ جهانی دوم به دلیل نداشتن ثبات روانی و اخلاقی به خانه باز گردانده می شود. او در خانه نیز با دردسر های زیادی روبرو می شود تا آنکه با فردی جنتلمن آشنا می شود که به نظر می آید. فیلم درباره ی فرقه ی ساینتولوژی است، حتی با اینکه تقریباً تمام شخصیت ها در یک فرقه ی بحث برانگیز عضو هستند.ساینتولوژی مجموعهای از تعالیم است که ال ران هابارد نویسنده داستانهای علمی تخیلی آن را توسعه بخشید. ساینتولوژی این عقیده را تقویت مینماید که انسانها ارواحی فناناپذیرند که اتصال با اصل خود را گم کرده اند. در این راستا انسان میبایست با هوشیاری کامل تمامی تجربه های تلخ زندگی خود را مرور کرده و به یاد آورد تا از آنها گذر کرده به سرچشمهٔ حیاتی خود نزدیک تر گردد. سوسپریا به لحاظ پرداخت بصری زیبا و چشم نواز به ویژه در نحوه کار آرجنتو با رنگ و دکور و خاصه فیلم برداری، بی اغراق با آثار بزرگ ژانر، برابری می کند.

گاهی این واژه را بین علامت نقل قول می آوردند و گاهی درباره ریشه های آن تردید می کردند. رودز به نقل از یکی از روزنامه نگاران می گوید که اولین بار این اصطلاح را توسط گروهی از جوانان در خیابان شنیده که درباره برنامه  آخر هفته خود صحبت می کردند. این استعمال احتمالا شکل اولیه کلمه مووی بوده که توسط مردم عادی آمریکا استفاده شده است. از آنجایی که مطبوعات و رسانه ها برای مخاطب عمومی و نه هنرمندان و کارشناسان تولید محتوا می کنند، واژه مووی بیشتر مورد استقبال آنها قرار گرفت. در نهایت رودز معتقد است مووی به جنبه سرگرمی و تفریحی سینما اشاره دارد و به هر حال مورد استقبال مردم آمریکا است.

۲- بازیگر نقش جان گیج ابتدا فرد دیگری بود!

برای مثال می‌توان به درام‌های تاریخی، جنگی، اجتماعی و ورزشی اشاره کرد. ژانر درام در مقایسه با ژانر کمدی، موزیکال، تریلر، اکشن، معمایی و علمی-تخیلی تفاوت‌های چشم‌گیری دارد. در درام مسائل و احساسات از زاویه دید تمام شخصیت‌های موجود در اثر به نمایش گذاشته می‌شوند. اگر به مطالعه مقالات سینمایی علاقه داشته باشید، حتما نام ژانر ملودرام به گوشتان خورده است.

خوب، بد، زشت (۱۹۶۶) و جنگوی زنجیرگسسته (۲۰۱۲) نمونه هایی از وسترن هستند. در فیلم‌های معمایی ، همه چیز رمز و راز و معماست و اغلب یک کارآگاه خبره یا یک کاراگاه آماتور در تلاش برای حل آن معماست . فیلم‌های معمایی پر از تعلیق هستند و قهرمان داستان در طول فیلم به دنبال سرنخ‌ها یا شواهدی می‌گردد، وقایع را کنار هم می‌چیند و با مظنونین مصاحبه می‌کند تا پرسش اصلی را حل کند. نوآر های خشن و رویه های پلیسی دو زیرژآنر هستند که اغلب در دسته بندی ژانر معمایی قرار می گیرند. قتل در قطار سریع‌السیر شرق (۱۹۷۴)، دختری با خالکوبی اژدها (۲۰۱۱) و چاقوها بیرون (۲۰۱۹) نمونه هایی از این ژآنر هستند.

اکنون، میخائیل مجبور به اتحاد خطرناک با قاتل اصلی می‌شود تا اسرار وحشتناک این شهر را کشف کرده و عدالت را برای قربانیان این جنایات اجرا کند. تداعیات این همکاری غیرمعمول و پیچیده برای تمام شخصیت‌ها پیش می‌آید و تاریخچه‌های تاریک شهر به زندگی می‌آید. در دنیای سینما و هنر، مفاهیم “سبک” و “ژانر” به‌طور گسترده‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرند. با این حال، این دو واژه معانی متفاوتی دارند و درک تفاوت‌های بین آن‌ها می‌تواند به تحلیل بهتر و عمیق‌تر آثار هنری کمک کند. به همین دلیل برخی از فیلم های سینمایی ابتدا بصورت پرده ای منتشر می‌شوند که کیفیت پایینی دارند و از روی پرده سینمایی بصورت مخفیانه تصویر برداری شده اند.

این فیلم به مساله فرقه های مذهبی می پردازد، و داستان گزارشگری است که در ابتدا به قصد تهیه گزارش و رسوا کردن فرقه ای خاص با ظاهر سازی و فریب وارد گروه می شود. او قصد دارد تا زنی را که مدعی است از آینده آمده و در حال یارگیری است را رسوا کند تل از این طریق نگذارد به کسی آسیب برسد. از طرف دیگر آن زن جوان مدعی است که از آینده آمده و بشر به زودی آینده درد ناکی را خواهد دید، آینده ای با جنگ، ترس، گرسنگی و ...

۱۰ فیلم برتر ژانر ماجراجویی

فیلم The Jerk (1979) با بازی استیو مارتین، یک کمدی درباره یک عضو بی خبر و گیج از یک خانواده کشاورز سیاه پوست است که متوجه می‌شود سفیدپوست است. در سینما، زیرژانر یا ژانر فرعی، معرف سبک خاصی از فیلم‌سازی است که بین طبقه‌بندی ژانرهای مختلفی مثل کمدی، ترسناک یا درام شناور است. زیرژانرها از نظر سبکی متفاوتند و هر یک ویژگی‌های منحصر به فردی دارند. به عنوان مثال، کمدی‌های رمانتیک و کارتون‌های اسلپ استیک (کمدی بزن و بکوب) هر دو مشخصات ژانر کمدی را دارند، اما از نظر داستان، دیالوگ، سبک بصری و نوع طنز به طور قابل توجهی متفاوت هستند. هر یک از ژانرهای فیلم ممکن است بی‌شمار زیرژانرهای گوناگونی داشته باشند که ویژگی‌های مشترک دارند و اغلب با هم همپوشانی دارند. زیرژانرها این امکان را به فیلم‌سازان می‌دهند که با ترکیب عناصر مختلف، داستان‌های جدید و جذابی خلق کنند و تجربه‌های متنوعی را برای تماشاگران فراهم آورند.

ژانر موزیکال (Musical)

روابط اجتماعی در میان اقوام ایرانی، مبتنی بر سنت­ها و قواعدی است که سال­ها در میان آنها شکل گرفته است. آنها اغلب سعی می­کنند که در وضعیت­های جدید از آموزه­های سنتی استفاده کنند و سیالیت چندانی در رفتار آنان مشاهده نمی­شود. چنانچه بخواهیم با ادبیات آنتونی گیدنز (گیدنز، 1377و 1378) به این مقوله بپردازیم، باز اندیشی چندانی در رفتار آنان وجود ندارد. اما در کلان­شهرهایی مانند تهران سنت واحدی بر اعمال و رفتار افراد حاکم نیست. ایران کشوری چند فرهنگی است که در آن اقوام متعددی زندگی می­کنند (مقصودی، 1382؛ احمدی، 1382). گرچه هر کدام از این اقوام فرهنگ مشترک، آداب و رسوم خاص و گویش‏های خاص و خاطره جمعی مشترک دارند، اما از طریق دین اسلام و گذشتۀ باستانی ایران همچنان در کنار هم با پیوندهای فرهنگی محکمی هستند.

سبک شامل ویژگی‌هایی مانند نحوه فیلم‌برداری، انتخاب رنگ‌ها، استفاده از نورپردازی، و شیوه‌های تدوین است. به عنوان مثال، سبک نئونوآر با استفاده از نورپردازی‌های متضاد و سایه‌های عمیق شناخته می‌شود، در حالی که سبک نئوکلاسیک به دقت و توجه به جزئیات در روایت و طراحی بصری معروف است. در ادامه با سیبما همراه باشید تا بیشتر تفاوت های فیلم و سریال را بررسی کنیم. کار کردن با این کارگردان‌ها و نویسندگان اثرات جانبی بسیار زیادی دارد؛ برای مثال، مدیر تصویربرداری پروژه‌ای، از سرطان ریه تصویربردارانش حین پروژه خبر داده و در طی این اطلاع‌رسانی، اسپری آسم مدیر تصویربرداری به سرقت رفت. در بررسی‌هایی اما نشان داده شده است که برخی مخاطبان سریال‌بین، چند قسمت را پشت‌سرهم می‌بینند و زمان خود را این‌گونه تلف می‌کنند. نشست تحلیل دو کتاب فیلم‌نامه «گورخَر» و «ماهیِ آزاد» با حضور منتقدان و اهالی سینما ۸ اسفند ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ تا ۲۰ در سالن استاد امیرخانی خانه هنرمندان ایران برگزار خواهد شد.

چنانچه به این امر مبادرت ورزیم، پیشداوری­ها و قضاوت‏های نامناسب، امکان فهمِ درست تفاوت­های فرهنگی را از بین می­برد. دریدا معتقد است که معنا از بازیِ دال­ها خلق می­شود که هرگز ثابت نیست و ضمیمه­ای و ارجاعی است. در این بحث، پسا­ساختارگرایان مقوله­هایی که برای توصیف نوع بشر به کار می‏رود- فرهنگ، هویت، زنان، طبقه، جامعه، نژاد، قومیت و ...- را دارای مفاهیم ثابت نمی­دانند. این مقوله­ها باید بر اساس ساخت­های گفتمانی درک شوند و معنایی برای ضد ذات­گرایی است که وارد مباحث مطالعات فرهنگی معاصر شده است.

فیلم ریگور مورتیس ادای احترامی به فیلم های کلاسیک کیانشی سینمای هنگ‌کنگ محسوب می‌شود. این فیلم با ترکیب افسانه‌های سنتی چین درباره خون‌آشام‌های جهنده (کیانشی) و عناصر وحشت مدرن توانست فضایی تاریک، وهم‌آلود و دلهره‌آور خلق کند. گیجی قهرمان‌ها که از همین تناقض ناشی می‌شود، منفعل بودنشان را حین بروز هر حادثه توجیه می‌کند. استفاده‌ی آستر از فضای سرزمین‌های بکر سوئد در هماهنگی خوبی با محیط ساده و قلب‌های به ظاهر روشن اهالی روستا قرار می‌گیرد. اما از سمت دیگر این تصویربرداری از لحظه‌ی ورود به دهکده و آغاز ماجراها، کنتراست واضحی با پریشانی هر چه بیشتر شخصیت‌های اصلی در طول درام پیدا می‌کند. پدری مدت‌ها بعد از مرگ  فرزند و جدا شدن از همسرش به خانه‌ی او دعوت می‌شود.

جفری دین مورگان فیلم را با شخصیتی بسیار آسیب پذیرتر از آنچه که معمولاً به آن عادت کرده هدایت می‌کند. سبک‌های مختلف می‌توانند به‌طور قابل توجهی تجربه تماشا را تغییر دهند. به‌عنوان مثال، فیلم‌های سبک مستند به‌طور معمول از تکنیک‌های واقعی و بی‌پرده استفاده می‌کنند، در حالی که فیلم‌های سبک فانتزی ممکن است از جلوه‌های ویژه و طراحی بصری پیچیده استفاده کنند تا دنیای خیالی را به تصویر بکشند. این تفاوت‌ها می‌توانند باعث شوند که تماشاگران تجربه‌های متفاوتی از یک فیلم داشته باشند. بخش دوم این مقاله به صورت عمده مدیون مقاله گری رودز در ژورنال فیلم و تاریخ است[1].

حال رومن پولانسکی همین موضوع را به تلواسه‌های زنی در دوران بارداری گره زده تا اثری انسانی بسازد. نکته‌ی دیگر این که در این جا اعضای فرقه، تمامی اهالی یک روستا را تشکیل می‌دهند که در جزیره‌ای ایزوله زندگی می‌کنند. از همین جا می‌توان تاثیرپذیری فیلم «فرستاده» را از «مرد حصیری» که در همین فهرست وجود دارد، دید. داستان فرقه‌هایی که برای باورهای خود قربانی می‌کنند که در میان همه‌ی فیلم‌ها وجود دارد. اما نکته‌ی جذاب همراهی ما با شخصیت اصلی است که در واقع کارآگاهی است که برای حل پرونده‌ی جنایتی به آن جزیره فرستاده شده.

تنها دلیلی که Rosemary’s Baby در رتبه بندی بهترین‌ها قرار می‌گیرد این است که یک فیلم کاملاً جن زده نیست؛ زیرا بسیاری از روایت‌ها مبهم و قابل تفسیر است. مهمتر از همه، این فیلم اساساً تمثیلی از آسیب پذیری مادرانه می‌باشد. با این حال، احساس ترس از اتفاقاتی که پشت درهای بسته رخ می‌دهد و صرفاً اشاره‌ای به تسخیر شیطان در فیلم، یکی از ناراحت کننده‌ترین تجربیات سینمایی است که ساخته شده است. هرگز به طور کامل توضیح داده نشده است که چه چیزی شخصیت‌ها را مجبور می‌کند که خود را بکشند یا دهه‌ها پیر شوند، اما همین موضوع، کاملاً وحشتناک است. با این حال، ترسناک‌ترین چیزی که در مورد فیلم وجود دارد، ترس‌های پرشی یا گریم و جلوه‌های عملی شخصیت‌های تسخیر شده نیست، بلکه جنبه‌های ترسناک روان‌شناختی قربانیان می‌باشد.

این آثار اغلب جدی‌اند و نشان‌دهنده‌ی داستان‌های حقیقی و واقع‌نما درباره شخصیت‌ها و ارتباطات‌شان. همچنین معمولا خالی از سکانس‌های کمدی یا اکشن در عوض بیشتر دارای لحظه‌های احساسی هستند. انیمیشن فرایند ایجاد توهم حرکت و تغییر، به وسیله نمایش سریع سلسله‌ای از تصاویر ثابت است که تفاوت جزئی با هم دارند. بسیاری از تماشاگران به اندازه فیلم‌های سینمایی، علاقمند به دیدن آثار کارتونی، هستند. هرچند تولیدات این ژانر گاهی بودجه‌های عجیب و غریب لازم دارد اما فروش‌ بسیار بالای آن باعث شده این هزینه‌ها معنادار باشد. ژانر خانوادگی با بیش از چهار میلیون و پانصد و سی هزار رأی، پرطرفدارترین ژانر فیلم در فیلیمو است.

کودکی به نام فنیکس در کودکی شاهد اتفاقاتی فجیع بوده که او را تا مرز دیوانگی پیش می برد. جایی که به زعمش این خداوند است که در قالب مادر و با طرحی سورئال، انسان را دستانش برای سرکشی در زمین قرار می دهد. ما در فیگار سعی می‌کنیم با همین جهان بینی، از سینما، گیم و هنر برای خلق لحظات لذت‌بخش استفاده کنیم. تحریریه فیگار آخرین رویدادهای هنر و سرگرمی را پوشش می‌دهد و آنها را با شما با اشتراک می‌گذارد. محتوای داستانی سریال‌های VOD ها، بسیار متفاوت‌تر از تلوزیون بود و نو که اومد به بازار، کهنه میشه دل‌آزار.

هرکسی که انتظار دارد کارگردان به این تصاویر روح بدهد، همانطور که پیتر جکسون با سرزمین میانه در حماسه‌های ارباب حلقه‌ها پیش می‌رود، بدون‌شک ناامید خواهدشد. در حقیقت شرور، تصاویرش و کل فیلم، بدون‌شک بزرگ و مهم هستند، اما اغلب کم‌عمق هم هستند. این فیلم توجه بیشتری از ما نمی‌خواهد و حس کنجکاوی ما را درباره جهان خود برنمی‌انگیزاند. و فیلم همچنان مضامین اصلی را که گاهی‌اوقات به ضرر خود می‌بیند، کنار می‌گذارد. احساس بی‌کفایتی و نامطلوب بودن الفابا پس از چندین تغییر شخصیتی قابل‌توجه، کمتر ملموس و متقاعدکننده می‌شود.

{

بهترین سریال های نتفلیکس (36 سریال برتر Netflix)

|}

در چنین شرایطی است که قرار گرفتن او در یک موقعیت وحشت‌آور جذاب می‌شود و مخاطب را با دلهره و ترس همراه می‌کند. چون اهمیت انتخاب‌های او در چین شرایطی مهم می‌شود؛ گویی تماشاگر مدام درباره‌ی رفتار شخصیت در موقعیت تازه شگفت‌زده می‌شود، چرا که تصور می‌کرده او را می‌شناسد. به همین دلیل پایان بندی فیلم تا مدت‌ها دست از سرتان برنخواهد داشت. پر بیراه نیست اگر ادعا کنیم پایان فیلم «بچه‌ی رزمری» یکی از مهیب‌ترین پایان‌بندی‌های تاریخ سینما است. «مرد حصیری» زمانی از نگاه نشریه‌ی سینمایی سینه‌فنتستیک (Cinefantastique) به عنوان همشهری کین (Citizen Kane) ژانر وحشت معرفی شد.

اثر ملودرام به‌گونه‌ای طراحی می‌شود که تاثیر بسیاری در جذب عواطف مخاطبان داشته باشد و نسبت به انواع دیگر درام تمرکز بیشتری بر جزئیات شخصیت کاراکترها دارد. در این نوع از درام شخصیت‌پردازی‌ها به صورت ساده ترسیم می‌شوند و صحنه‌پردازی‌ها معمولا در فضا و محیط خانه است که بر مسائلی مانند مشکلات اخلاقی، خانوادگی، عشق و ازدواج تاکید دارد. نخستین اشاره به درام مربوط به کتاب بوطیقای ارسطو است که از آن به‌عنوان سبکی در شعر یاد شده است.

فیلم‌های ژانر اکشن ، ریتم و سرعت بالایی دارند و صحنه های اکشن‌ زیادی مثل صحنه‌های مبارزه، صحنه‌های تعقیب و گریز ماشینی و نماهای اسلوموشن را شامل می‌شوند. این فیلم ها می توانند ابرقهرمانان، هنرهای رزمی یا بدل کاری های هیجان انگیزی را به نمایش بگذارند. در این فیلم های پرجنب و جوش بیشتر شیوه پیاده سازی پلات اهمیت دارد تا خود پلات .

فانتزی والا یا فانتزی حماسی (Epic /High Fantasy) ، داستان های جن و پری(Fairy tale) و رئالیسم جادویی همگی زیر ژانرهای ژانر فانتزی هستند. رولینگ ساخته شدند، داستان پسر جوانی در مدرسه علوم و فنون جادوگری هاگوارتز را روایت می‌کنند و نمونه بارز یک فیلم فانتزی است. این فیلم داستانِ رابطۀ عاشقانۀ دختر و پسری است که در دانشکدۀ پزشکی تحصیل می­کنند.

{

ژانر انیمیشن (Animation)

|}

در این تفاوت قومی، مخاطب وادار به انتخاب فرهنگ رایج می­شود که پرویز نمایندۀ آن است. در قاعدۀ این نظام سلسله مراتبی مردم عادی و دهقانان فقیر و در رأس آن ملاکین و گله‏داران بزرگ قرار داشته‏اند. مجموع چند هوز تیره؛ مجموع چند تیره طایفه؛ مجموع چند طایفه قبیله را تشکیل می­دهد. میزان عصبیت در هوز از سایر رده­ها بالاتر است و هر چه به سمت رده­های بالاتر می­رویم از شدت آن کاسته می­شود، ولی هرگز از بین نمی­رود. جالب اینجاست که ازدواج برون همسری در درون قبیله، میان طوایف متعدد نیز نادر است، حتی درون یک طایفه ازدواج برون همسری میان تیره‏های مختلف بندرت مشاهده می‏شود. در بیشتر مواقع حدود و ثغور روابط اجتماعی، روابط عاشقانه و انتخاب همسر را نظام­های قبیله­ای­ و طلیفه­ای تعیین و از آن نیز شدیداً حمایت می‏کنند.

در «پیشنهاد بی‌شرمانه»، تصمیم‌گیری درباره پذیرش یا رد پیشنهاد، به شدت به نظر و احساسات زن داستان بستگی دارد. این تمرکز بر نقش زنان در مواجهه با چالش‌های اخلاقی و مالی، از نکات برجسته هر دو اثر است. بسیاری از آثار ماندگار سینمایی و تلویزیونی حاصل ترکیب ژانر درام با سایر ژانرها هستند. در زیر هر یک از این ترکیب ژانرها بیان شده و سپس بهترین آثار آن نیز بیان می‌شود. یکی از انواع درام، ملودرام است که اثری نمایشی در فیلم‌نامه‌ها و نمایش‌نامه‌ها می‌باشد.


فیلم سینمایی خجالت نکش
فیلم سینمایی خارجی بدون سانسور
فیلم سینمایی خوب
فیلم سینمایی خارجی عاشقانه
فیلم سینمایی خوابم میاد
فیلم سینمایی دوبله فارسی بدون سانسور
فیلم سینمایی دانه انجیر معابد
فیلم سینمایی دست نیافتنی ها
فیلم سینمایی دوازدهمین ردی
فیلم سینمایی دینامیت